נסיגה ריאלית של 0.4% בתפוקת התעשייה באפריל-מאי לעומת הרבעון הראשון השנה

זאת לאחר עלייה מצטברת של 5.2% במהלך שני הרבעונים שקדמו לתקופה זו

בחודשים אפריל-מאי 2004 נרשמה נסיגה ריאלית מתונה של 0.4% בתפוקת התעשייה לעומת הרבע הראשון של השנה, זאת לאחר עלייה מצטברת של 5.2% במהלך שני הרבעונים שקדמו לתקופה זו, כך מסרה היום (ד`), ראש אגף כלכלה בהתאחדות התעשיינים, נירה שמיר.

על פי הנתונים, נרשמה נסיגה משמעותית של 1.2% בשעות העבודה בתעשייה. עם זאת נקלטו 1,450 עובדים בתעשייה. שמיר מציינת, כי המשבר האחרון בנמלים עלול לפגוע בתנופת ההתאוששות בתעשייה.

מניתוח התאחדות התעשיינים עולה, כי רובה המכריע של הנסיגה בתפוקה בתקופה זו נגזרת מירידה בתפוקת קבוצות ענפי הטכנולוגיה העילית. עוד עולה, כי נסיגה ריאלית של 1.7%, נרשמה בתפוקת ענפי הטכנולוגיה המעורבת עילית, קרי כימיקלים וזיקוק נפט כולל תרופות, מכונות וציוד, מנועים וציוד חשמלי. זאת לעומת הרבעון הראשון של 2004 ולאחר עלייה מצטברת של 1.3% בשלושת הרבעונים הקודמים. הנסיגה בתפוקה אפיינה את כל ענפי הקבוצה.

במקביל, נרשמה נסיגה ריאלית של כ-1% בתפוקת ענפי הטכנולוגיה העילית קרי, ברכיבים אלקטרוניים, ציוד לבקרה ופיקוח וציוד רפואי ומדעי, ציוד תקשורת אלקטרוני וכלי הובלה, זאת לאחר עלייה מצטברת של כ-11% במהלך שלושת הרבעונים הקודמים.

עוד עולה, כי נסיגה ריאלית של 0.5% נרשמה בתפוקת ענפי הטכנולוגיה המסורתית, קרי במזון משקאות וטבק, טקסטיל והלבשה, עור והנעלה, נייר ומוצריו, דפוס והוצאה לאור, עץ ורהיטים, זאת לאחר עלייה ריאלית של כ-2% ברבע הראשון של השנה.

מנגד, נרשמה יציבות בחודשים אלה בתפוקת ענפי הטכנולוגיה המעורבת מסורתית, קרי בכרייה וחציבה, מינרלים אל מתכתיים, מוצרי גומי ופלסטיק, מתכת בסיסית ומוצרי מתכת, זאת לאחר עלייה מצטברת של 3.7% בשני הרבעונים שקדמו לתקופה זו.

שמיר מציינת עוד, כי בחודשים אפריל - מאי 2004 נמשכה, קליטת עובדים איטית של 0.4% בתעשייה. קליטת עובדים מואצת של 1.4% נרשמה בתקופה זו בקבוצת ענפי הטכנולוגיה העילית, זאת בהמשך לקליטת עובדים בקצב של כ-1% ברבעון הראשון של השנה. קבוצה זו הסבירה כ-60% מהגידול במצבת העובדים בתעשייה בחודשים אלו.

במקביל, נרשמה קליטת עובדים מתונה של 0.4% בחודשים אלה בקבוצת ענפי הטכנולוגיה המעורבת עילית, קליטת עובדים בקבוצה זו לא נרשמה זה שנתיים, מאז הרבעון השני של שנת 2002.

עוד עולה כי בחודשים אפריל מאי השנה נרשמה קליטת עובדים מתונה של 0.3% בקבוצת ענפי הטכנולוגיה המסורתית, זאת לאחר גידול של 0.6% במספר המועסקים ברבעון הראשון של השנה, וגידול של 0.4% ברבעון האחרון אשתקד.

שמיר מציינת עוד, כי עלייה מתונה ביותר של 0.2% נרשמה בחודשים אלה במצבת העובדים של קבוצת ענפי הטכנולוגיה המעורבת מסורתית, זאת לאחר גידול דומה ברבעון הראשון של השנה.

עוד עולה מהניתוח של התאחדות התעשיינים, בתקופה זו נרשמה ירידה חדה של 1.7% בשעות העבודה למועסק, זאת בהמשך לנסיגה של 0.4% ברבעון הראשון של השנה.

עוד עולה, כי בתקופה זו נמשכה העלייה בפריון העבודה בתעשייה תוך התמתנות ניכרת בקצב לכ-0.8%, לאחר עלייה של בין 2% ל-2.5% לרבעון בשני הרבעונים החולפים.

בסיכום החודשים ינואר - מאי 2004 היתה התפוקה החודשית גבוהה בכ-4% בהשוואה לרמה הממוצעת בשנת 2003, בעוד שבתחום התעסוקה נרשמה יציבות. התוצר לשעת עבודה בתעשייה, המודד את פריון העבודה, גבוה בתחילת 2004 בכ-5% לעומת שנת 2003.