רווחי ב.מ.וו ברבעון השני זינקו ב-18%; ההכנסות עלו ב-16%

ב.מ.וו הצליחה למשוך לקוחות ממרצדס באמצעות דגמי סדרה 5 ורכב השטח 3X

יצרנית מכוניות היוקרה השניה בגודלה בעולם, ב.מ.וו. הגרמנית, הודיעה שברבעון השני זינק הרווח ב-18%, והגיע לשיא, לאחר שהצליחה למשוך לקוחות מיריבתה, יצרנית הרכב הגרמנית-אמריקנית דיימלר-קרייזלר (מרצדס) באמצעות דגמים מסדרה 5 ורכב הארבע-על-ארבע X3.

הרווח הנקי הסתכם ב-671 מיליון אירו (807 מיליון דולר), 99 סנט אירופה למניה, לעומת 568 מיליון אירו, 84 סנט אירופה למניה, ברבעון המקביל אשתקד. אנליסטים שנסקרו בידי סוכנות הידיעות בלומברג צפו בממוצע רווח בסך 647 מיליון אירו. המכירות עלו ב-16% ל-11.9 מיליארד אירו, לעומת 10.2 מיליארד אירו אשתקד.

מנכ"ל ב.מ.וו, הלמוט פנקה בן ה-57, דבק בתחזית לרווח שיא ולמכירות שיא בשנה הנוכחית, שבה משיקה החברה 10 דגמים חדשים, כולל המיני עם הגג המתקפל והמכונית בעלת חמש הדלתות מסדרה 1. נתח השוק של ב.מ.וו. תפח על חשבון יריבתה, מרצדס, שמכירותיה ירדו ב-4% במחצית הראשונה של השנה.