ראשי האוצר יפנו מחר לרה"מ על מנת שיאשר את תכנית הקיצוצים בתקציב

הקיצוץ המרכזי הינו של 2-3 מיליארד שקל בתקציב הביטחון, קיצוץ שהוא המפתח להימנעות מפגיעה נוספת גדולה יותר בקצבאות ובנושאים החברתיים

ראשי האוצר הולכים מחר לרה"מ, אריאל שרון, כדי לקבל את אישורו לתכנית הקיצוצים שגיבש אגף התקציבים. ההערכות גורסות כי הקיצוץ התקציבי ב-2005 יסתכם ב-6-7 מיליארד שקל כנראה קרוב יותר ל-6 מיליארד שקל. הקיצוץ יהיה בתוספות של הטייס האוטומטי ולא בבסיס התקציב.

ראשי האוצר מצפים לקבל אור ירוק מרה"מ לקיצוץ של 2-3 מיליארד שקל בתקציב הביטחון, קיצוץ שהוא המפתח להימנעות מפגיעה נוספת גדולה יותר בקצבאות ובנושאים החברתיים.

בנוסף האוצר מצפה לקבל את ברכת הדרך של שרון לריסון הוצאות השכר של הממשלה גם בשנה הבאה, ע"י צמצום תקנים ועידוד פרישה מרצון. כן מדובר בדחייה ובפריסה מחדש של תוספת היוקר, מענק היובל ודמי ההבראה בסדר גודל של 2-3 מיליארד שקל, שהממשלה אמורה לשלם לעובדים בסקטור הציבורי לאחר שביולי 2005 יסתיים הסכם השכר עם ההסתדרות.

ראשי האוצר הבטיחו שהפעם ריסון השכר לא ייעשה באמצעות חקיקה, אלא בהידברות עם ההסתדרות.

הקיצוץ בתקציב כולל גם הפחתות של כ-1.2 מיליארד שקל נוספים בקצבאות, ע"י ביטול כפל קצבאות וקצבאות שמעודדות קבוצות שונות באוכלוסייה להישאר בבית ולא לצאת לעבודה (בעיקר קצבאות נכות. מנג האוצר התחייב להגדיל ב-300-400 שקל ברוטו בחודש את קצבאות הזקנה ל-150,000 קשישים מקבלי אבטחת הכנסת.

כמוצא אחרון מתכננן האוצר הפחתה בשיעור אחיד של 2-5% בתקציב שוטף של כל המשרדים.

עפ"י הנחיית רה"מ האוצר צריך לבנות את מסגרת התקציב ל-2005, בשתי הנחות עבודה מרכזיות: * תכנית ההתנתקות תבוצע עד ספטמבר-אוקטובר 2005, כך שהתקציב אמור לכלול 3 מיליארד שקל לפינוי האזרחי ו-1 מיליארד שקל לפינוי הצבאי. * השלמת עוטף ירושלים וגדר הביטחון עד לדרום. המשמעות, הזרמה תקציבית של 2-3 מיליארד שקל נוספים לפחות, בגלל שהחלטת בג"צ הגדילה את אורך הגדר בחלקים מסויימים.