ועדת בדיקה גילתה ליקויים בהפעלת אתר הפסולת ברמת חובב - הדו"ח יועבר ליוהמ"ש

יו"ר המועצה התעשייתית רמת חובב: אם החריגות לא יתוקנו תוך 10 ימים, נשקול לסגור האתר

ועדת בדיקה מיוחדת שהוקמה על ידי דוד מילגרום, יו"ר המועצה התעשייתית רמת חובב, גילתה ליקויים וחריגות מתנאי רישיון העסק להפעלת אתר הפסולת הרעילה ברמת חובב. בהסתמך על ממצאי הדו"ח והמלצותיו, החליט מילגרום להעביר את ממצאי הבדיקה ליועץ המשפטי, אליקים רובינשטיין.

היועץ המשפטי יבדוק את הצורך בהגשת תביעה נגד החברה לשירותי איכות הסביבה, המפעילה את אתר הפסולת הרעילה, ונגד מנהליה.

במקביל דרש מילגרום ממנהלי האתר לטפל באופן מיידי בממצאים, ולנקוט שורה של צעדים למניעת סיכון לציבור או לאיכות הסביבה. לדברי מילגרום אם תוך עשרה ימים לא יתוקנו החריגות, בהתאם לתנאי רישיון העסק, הוא ישקול הוצאת צו סגירה מינהלי לאתר כולו או לחלק ממנו.

בישיבה שהתקיימה היום (ג') במועצת רמת חובב הוצגו בפני הנהלת החברה לשירותי איכות הסביבה והמנכ"ל זאב צל, ממצאי הבדיקה, כדי לקבל את התייחסותם לממצאים.

"בטווח המיידי", אמר מילגרום, "נדרשים מנהלי האתר לכסות את החביות החשופות הנזכרות בדו"ח, ולטפל בבריכות האידוי המסוכנות שבתחומן".

מילגרום ציין, כי "חלק מתפקידיה של מועצת רמת חובב הוא לשמור, שהמפעלים הכימיים שבתחומה יקפידו על קיום מלא של רישיון העסק, כדי למנוע תקלה לציבור ולאיכות הסביבה".

למנהלי אתר הפסולת הרעילה ניתנה אפשרות להגיש הסתייגויות והצעות לשינוי רישיון העסק ותנאיו.

בהמלצות המופיעות בדו"ח של ועדת הבדיקה נאמר, כי "מוקד הסיכון העיקרי באתר נמצא במאגרי הפסולת בתפזורת ובחביות. על מנת להפחית את הסיכון, יש להיערך מיידית לכיסוי המאגרים בשכבת קרקע בגובה של מטר אחד לפחות. מדובר בכיסוי החביות המכילות חומרים לא ידועים וחומרים מסוכנים אחרים.

"כיסוי זה אינו בא במקום חילוץ ושינוע החביות למשרפה, לטיפול ולהטמנה; אלא כמענה מיידי למניעת סכנה לשלום הציבור".

יצויין, כי ועדת הבדיקה הוקמה בעקבות השריפה שפרצה באתר לפני כשלושה שבועות