אושרה להפקדה תוכנית ל-96 אלף מ"ר שטחי תעסוקה במתחם הסינרמה

המתחם עצמו יהרס * אופציה לתוספת 21 אלף מ"ר, במגדלים של 50 קומות

הוועדה המקומית ת"א אישרה בשבוע שעבר להפקדה בוועדה המחוזית ת"א את התוכנית למתחם הסינרמה במזרח העיר, לתעסוקה ושטחי ציבור בשטח כולל של 96 אלף מ"ר, עם אופציה ל-21 אלף מ"ר נוספים, שיעמידו את אחוזי הבנייה על 550%. התוכנית משתרעת על שטח של 32 דונם, על קרקע בבעלות העירייה.

את התוכנית יזמה עיריית ת"א באמצעות אגף הנכסים, והיא תוכננה על-ידי אגף תב"ע במינהל ההנדסה. גבולות התוכנית הן בין הרחבות אניליביץ', יגאל אלון, נתיבי איילון ומתחם טויוטה.

על-פי התוכנית, מוצעים שלושה מתחמים עיקריים במספר מגדלים בגובה מרבי של 50 קומות, על-פי החלוקה הבאה: מתחם אחד לייעוד תעסוקה בשטח של 27 אלף מ"ר עם 450% בנייה, ועם אופציה לתוספת של 6,000 מ"ר שיעמידו את אחוזי הבנייה על 550%. כמו כן מתוכנן למתחם זה מבנה ציבור בשטח של כ-4,000 מ"ר. מתחם שני מיועד אף הוא לתעסוקה, בשטח של 18 אלף מ"ר עם אופציה לעוד 4,000 מ"ר. מתחם שלישי גם כן עם ייעוד לתעסוקה, ישתרע על שטח של 26 אלף מ"ר עם אופציה לעוד 6,000 מ"ר.

לדברי מהנדס העיר, דני קייזר, מטרת התכנון היא למצות את פוטנציאל הבנייה האפשרי על מנת ליצור רצף עירוני של בינוי אינטנסיבי לתעסוקה לאורך נתיבי איילון, תוך ניצול מיקום המתחם בליבו של המע"ר המטרופוליני. זאת, כחלק מהשינויים האורבניים הקיימים והמתוכננים בסביבת המתחם בפארק תעסוקת יד אליהו ובאיזור התעסוקה ביצרון.

בפועל, המתחם מחולק לשלושה תתי מתחמים: מתחם הסינרמה צפונית ליצחק שדה, שיפונה. מתחם מכבי האש ומתחם אייס, דרומית לדרך יצחק שדה. התוכנית תנצל 50% מתכסית השטח, כך ש-50% הנותרים יוותרו כשטחים פתוחים.