קנס כולל של מיליון שקל על פרטנר, פלאפון ומירס בגין חריגה בשיחות ארוטיות

משרד התקשורת הטיל קנס על פרטנר, פלאפון ומירס, על שחרגו מהאישור לאספקת שירותי שיחות ארוטיות. כל אחת מהן נקנסה ב-322 אלף שקל, אך ניתנה להן הזדמנות לענות על הטענות בתוך יומיים.

יצוין, כי סלקום לא מספקת שירותי שיחות ארוטיות. בנוסף, הורה משרד התקשורת לשלוש החברות לחסום בתוך 24 שעות את השירותים הארוטיים לכל מנוי שלא ביקש במפורש לפתוח עבורו את השירות, כפי שקובעות התקנות. כן דורש משרד התקשורת לנתק קווים שבאמצעותם מסופק שירות ארוטי שלא בקידומת 1919.

המשרד הזהיר את החברות, כי אי עמידה בתנאים אלה יגרום להטלת קנסות נוספים עליהן.

לפני שבועיים הודיע משרד התקשורת לפרטנר, לפלאפון ולמירס, כי בעקבות תלונות נמצא שהחברות הפרו את רשיונן, והפעילו שירותי שיחות ארוטיות שלא על-פי ההוראות שקבע המשרד.

ההוראות שקבע משרד התקשורת לאספקת שירותי שיחות ארוטיות היו, כי השירות יהיה באמצעות קוד 1919 כשהוא חסום לכולם, למעט מנויים שמלאו להם 18 שנה וביקשו מפורשות לפתוח עבורם את השירות.

משרד התקשורת גילה, כי חלק מהמפעילים איפשרו גישה לשירותים ארוטיים שלא באמצעות הקידומת 1919, והמשיכו במתן שירותי שיחות ארוטיות בקווי סלולר רגילים שאינם חסומים. בנוסף, לא הפעילו תהליך זיהוי אמין לקביעת גיל מבקש השירות.

פרטנר מסרה בתגובה, כי "פרטנר פעלה תמיד על-פי כללי הרשיון. החברה מאמינה שגם בנושא זה כל פעילותה נעשית כדין, והיא תפעל להבהיר את עמדתה למשרד התקשורת".

תגובת מירס: "מירס לא הפרה את הוראות רשיונה וכל טענותיה יפורטו בפני משרד התקשורת".