והזוכה הוא?

מספר שיא של סרטים יתמודדו השנה על האוסקר הישראלי

אתמול בבוקר פורסמה רשימת המועמדים לפרסי האקדמיה הישראלית לקולנוע ולטלוויזיה ("האוסקר הישראלי"), שהחל מהשנה ייקרא פרס "אופיר", לזכרו של השחקן המנוח. הטקס, שייערך ב-27 בספטמבר במשכן לאומנויות הבמה, ישודר בשידור חי בערוץ 2. התחרות כוללת השנה מספר שיא של סרטים עלילתיים בהפקה מקונית: 23 סרטים כאלה יתחרו הפעם, כששישה מועמדים עלו לגמר בכל קטגוריה, במקום חמישה שהתמודדו עד השנה. לצד העלילתיים התחרו גם 20 סרטים דוקומנטריים בנפרד ואשר מהם 5 עלו לגמר.

הסרט הבולט בקטגוריית העלילתיים הוא "מדורת השבט" של יוסף סידר ובכיכובה של חני פירסטנברג, אשר מועמד לפרס בכל אחת מ-13 הקטגוריות המרכיבות את התחרות. מועמדים בולטים נוספים הם "שנת אפס" של יוסף פיצ'חזה ו"ללכת על המים" של איתן פוקס המועמדים ב-8 קטגוריות שונות כל אחד. סרטו המצליח של אבי נשר "סוף העולם שמאלה" מועמד בחמש קטגוריות שונות, אך יותר מאשר בולטת השתתפותו, בולטת דווקא העדרותו מקטגורית הבמאי הטוב וקטגורית הסרט הטוב בולטת מאוד, עובדה שהצליחה כבר להרגיז את מפיקי הסרט, ועל כך הרחבה מלומדת לשרותכם בצד הימני של העמוד.

אם כך, להלן רשימת המועמדים בקטגוריות המרכזיות:

הסרט העלילתי הטוב: "אור", "ללכת על המים", "מדורת השבט", "מטאליק בלוז" ו"עטאש-צימאון"; הבמאי הטוב:

קרן ידעיה ("אור"), ערן ריקליס ("הכלה הסורית"), איתן פוקס ("ללכת על המים"), יוסף פיצ'חזה ("שנת אפס"), יוסף סידר ("מדורת השבט") ותאופיק אבו-ואיל ("עטאש-צימאון"); פרס השחקן הטוב: אבי קושניר ("מטאליק בלוז"), שולי רנד ("אושפיזין"), מכרם ח'ורי ("הכלה הסורית"), ליאור אשכנזי ("ללכת על המים"), משה איבגי ("מדורת השבט") וטל פרידמן ("שושלת שוורץ"); פרס השחקנית הטובה: דנה איבגי ("אור"), היאם עבאס ("הכלה הסורית"), רונית אלקבץ ("ולקחת לך אישה"), מיכאלה עשת ("מדורת השבט") ונטע גרטי ("סוף העולם שמאלה").

על פרס שחקן המשנה יתחרו שמיל בן ארי ("אהבה קולומביאנית"), שאול מזרחי ("האושפיזין"), אסי דיין ("מדורת השבט"), משה איבגי ("מטאליק בלוז"), יהודה לוי ("שושלת שוורץ") ומוני מושונוב ("שנת אפס"); שחקניות המשנה הן רונית אלקבץ ("אור"), קלרה ח'ורי ("הכלה הסורית"), חני פירסטנברג ("מדורת השבט"), לירז צ'רכי ("סוף העולם שמאלה"), תיקי דיין ("סיפור קיץ") ואניה בוקשטיין ("שושלת שוורץ"); התסריט הטוב יחולק בין גל אוחובסקי ("ללכת על המים"), קרן ידעיה ושרי עזוז ("אור"), שולי רנד ("אושפיזין"), סוהא עראף וערן ריקליס ("הכלה הסורית"), יוסף סידר ("מדורת השבט") ודני ורטה ("מטאליק בלוז").

על פרס הסרט התיעודי יתמודדו "הכח לשחות" של ירון זילברמן, "הכשרון לחיות" של אמיר הר-גיל, "את שאהבה נפשי" של אילאיל אלכסנדר, "מאה ילדים שלי" של אושרה שוורץ ועמליה מרגולין ו"מחסומים" של יואב שמיר

קטגוריות נוספות שעליהם יתחרו מיטב קולנוענינו הן הצילום, העריכה, פס הקול, התפאורה והתלבושות.