נחתם הסכם גז נוסף לים תטיס: תספק גז למפעלי נייר חדרה ב-260-35 מ' ד'

ל-15 השנים הבאות * לים תטיס יש עד כה הסכמים לאספקת גז בהיקף כולל של 3 מיליארד דולר

שותפות ים תטיס, שבשליטת קבוצת דלק של יצחק תשובה, חתמה על הסכם משמעותי נוסף לאספקת גז טבעי ללקוח במשק: השותפות הודיעה היום (ג'), כי חתמה על הסכם בשווי של 260-35 מיליון דולר למפעלי נייר חדרה. השותפות מסרה, כי אמש (ב') נחתם הסכם עקרונות בינה לבין מפעלי נייר חדרה, לאספקת גז טבעי.

על-פי הסכם העקרונות, תספק ים תטיס גז טבעי למפעלים הממוקמים באיזור התעשייה בחדרה גז טבעי במשך תקופה של עד 15 שנה. הכמות המדויקת של הגז שיסופק תלויה בדרישות של תחנת הכוח של מפעלי נייר חדרה. כמות המינימום שתרכוש נייר חדרה מים תטיס הינה BCM0.4 וכמות המקסימום, בתלות בהקמת תחנת קוגנרציה חדשה על-ידי ניייר חדרה, הינה BCM3. לפיכך, ההיקף הכספי של העיסקה עשוי לנוע בין-35 מיליון דולר ל-260 מיליון דולר על פני כל תקופה.

עד כה חתמה ים תטיס על הסכמי אספקת גז טבעי בהיקף כולל של כ-3 מיליארד דולר, מאז שגילתה את תגליות הגז הטבעי הגדולות מול חופי אשקלון לפני כארבע שנים.

קבוצת דלק וחברות הקשורות אליה מחזיקות יחד ב-57% ממניות ים תטיס, ואילו החברה האמריקנית סמדן מחזיקה ב-47%.

ההסכם המשמעותי ביותר של ים תטיס נחתם לפני כשנתיים וחצי, ובמסגרתו היא תספק לחברת החשמל גז טבעי בהיקף כולל של 1.7 BCM בשנה למשך 11 השנים הבאות. ההיקף הכספי הכולל של העיסקה הוא כ-2-1.8 מיליארד דולר.

ים תטיס אמורה לספק מחצית מצריכת הגז הטבעי של תחנות הכוח של חברת החשמל בשנים הבאות. היא החלה לספק את הגז לחברת החשמל בתחילת השנה הנוכחית, ונכון להיום היא הספקית היחידה לחברת החשמל. כתוצאה מהאספקה לחברת החשמל, דיווחה בשבוע שעבר ים תטיס על רווח נקי של 75 מיליון שקל ברבעון השני. ההוצאות הכוללות של השותפות להפקת הגז הטבעי מהשדות מול חופי אשקלון אמורות להסתכם בקרוב לחצי מיליארד דולר.

לפני מספר חודשים חתמה ים תטיס על הסכם לאספקת גז לתחנת הכוח הפרטית שתקים שותפות דוראד על שטחי חברת קצא"א באשקלון. ההסכם הוא ל-15 שנה והיקף המכירות של הגז יהיה 900 מיליון דולר.

ים תטיס אמורה גם להיכנס כשותפה בתחנת הכוח - בהיקף של כ-25%-15%. היא תהיה שותפה בתחנה עם א. דורי, חברה הולנדית ומשפחת אדלסבורג. אולם באחרונה רשות ניירות ערך מערימה קשיים על כניסת חברות הקשורות לחברות דלק לשותפות בתחנה, בטענה שחברות אלו עוסקות אך ורק בתחום חיפושי הגז והנפט.

ים תטיס חתמה לפני כשנה על הסכם לאספקת גז טבעי לבית הזיקוק באשדוד בהיקף של כ-8-5 מיליון דולר בשנה למשך 10 שנים.

לפי הערכות, ים תטיס תנסה לחתום על הסכמי גז עם חברות תעשייתיות גדולות נוספות. עם זאת, ים תטיס איבדה את הלקוחה הפוטנציאלית הגדולה ביותר בתחום התעשייה, שהיא קבוצת מפעלי כי"ל בדרום. קבוצה זו אמורה לרכוש את הגז הטבעי מתחנות הכוח המשותפות של קבוצת אחים עופר והחברה הבריטית בריטיש גז. כידוע, אחים עופר היא בעלת השליטה במפעלי כי"ל, באמצעות החברה לישראל.