עובדי המדינה יפתחו בשביתה ביום ראשון

בשל השביתה יהיו סגורים מיום ראשון משרדי הממשלה וכן משרדי יחידות ממשלתיות, כמו הביטוח הלאומי, לשכות התעסוקה, מס הכנסה, משרדי הרישוי, בתי החולים הממשלתיים יעבדו במתכונת שבת, ומרפאות החוץ ייסגרו

מטה המאבק בהסתדרות הודיע רשמית כי עובדי המדינה יפתחו בשביתה ללא הגבלת זמן מיום ראשון, ה-5 בספטמבר.

בשל השביתה יהיו סגורים מיום ראשון משרדי הממשלה וכן משרדי יחידות ממשלתיות, כמו הביטוח הלאומי, לשכות התעסוקה, מס הכנסה ומשרדי הרישוי. בתי החולים הממשלתיים יעבדו במתכונת שבת, ומרפאות החוץ ייסגרו.

יו"ר הסתדרות עובדי המדינה, עופר עיני, אמר כי שר האוצר שוב מפר הסכמים חתומים, עליהם חתם רק בשנה שעברה. לדבריו, התחייב האוצר כי הקיצוץ בשכרם של עובדי המגזר הציבורי, שנכלל בסעיף "עידוד הצמיחה" בהסכם לשקט תעשייתי משנה שעברה, יהיה זמני ולשנה אחת, ותוקפו אמור היה לפוג ביולי 2004. האוצר מבקש עתה כי העובדים ימשיכו "לתרום" כמה אחוזים משכרם גם בשנת 2005, סעיף שנכלל בהצעת התקציב שאושרה בממשלה. כמו כן, מתכנן האוצר לצמצם עוד את מצבת עובדי המדינה ולפטר עובדים במשרדי הממשלה.

בינתיים נמשכת שביתת עובדי הרשויות המקומיות שהחלה ביום רביעי. ביישובים בהם עובדי העירייה אחראים לאיסוף הזבל נערמת האשפה. כל השירותים העירוניים מושבתים. לשמחת הנהגים, אין דו"חות חנייה.

גם הסייעות לגננות, שהינן עובדות רשויות, שובתות. הסתדרות המורים הודיעה כי לאור זאת, תתקצר השהייה של הילדים בגנים העירוניים גם ביום שישי והם ישוחררו בשעה 11:00. פתיחת הגנים בבוקר מותנית בנוכחותו של הורה תורן שימלא את מקום הסייעת.

בבית הדין הארצי לעבודה מתנהל ביום חמישי אחר הצהריים דיון בתביעת ההסתדרות נגד השלטון המקומי למנוע את הקיצוץ בשכרם של עובדי הרשויות ולמצוא פתרון להלנת השכר הנמשכת. יו"ר הסתדרות הפקידים, ליאון מורוזובסקי, הציע בדיון שיוקם מנגנון משולב של ההסתדרות עם משרדי האוצר, הפנים, החינוך ומרכז השלטון המקומי כדי שינסו למצוא פתרון למשבר הנמשך ברשויות. נציגי העובדים העידו בדיון שגם כאשר נחתמות תוכניות הבראה, שאמורות לסלול את הדרך להזרמת כספים מן הממשלה לרשויות, העובדים אינם מקבלים את שכר החודשים הקודמים שהולן.

אפשר שבית הדין יורה לעובדי הרשויות לשוב לעבודה. מורוזובסקי אמר השבוע כי על מנת שזה יקרה, דרושה התחייבות של האוצר והשלטון המקומי שלא לקצץ בשכרם של עובדי מנהל החינוך ברשויות - סייעות, מזכירות, שרתים - כפי שמתוכנן.