פועלים: אם ימשכו ירידות השערים ניתן לשקול הגדלה זהירה של האפיק המנייתי

ללקוח הסולידי ממליצים בפועלים על חשיפה של 10% מניות בתיק ההשקעה

בבנק פועלים מסכמים את שבוע המסחר בבורסה ואומרים כי בשבוע האחרון נרשמו ירידות שערים, וזאת לאחר עליות שערים בשבועיים שקדמו לו. ירידות השערים הושפעו, בין היתר, מהפיגוע הכפול בבאר שבע, ופחות הושפעו מהדוחות הכספיים הטובים שהתפרסמו בארץ. חופשת הקיץ הגיעה עתה לסיומה, אך בעוד שבועיים מתחילה תקופת החגים, כך שיתכן ומחזורי המסחר הבינוניים והתנודתיות הגבוהה ימשיכו לאפיין את השוק.

להערכתנו, במידה וימשכו ירידות השערים ניתן לשקול הגדלה זהירה של משקל האפיק המנייתי בתיק המניות, תוך התמקדות בחברות היצואניות ובאותן חברות מקומיות שעדיין נסחרות במחירים כלכליים, ותוך ניצול סטיות התקן הנמוכות יחסית באופציות כדי להגן על התיק באמצעות אופ' PUT.

נזכיר כי בינואר 2005 יושווה, ככל הנראה, שיעור המס על השקעה בני"ע זרים לשיעור הנהוג לגבי ני"ע מקומיים, והדבר עשוי להסיט כספים מהשקעות בארץ להשקעות בחו"ל באופן הדרגתי ולגרום ללחץ שלילי על שוק המניות המקומי. כמו כן, אנו עשויים לראות תיקון ברמות המחירים של מניות של חברות מסויימות שרמות המכפילים שלהן בארץ אינו מוצדק לעומת מחירי החברות המקבילות להן בחו"ל.

ע"פ הרצת מערכת האופטימיזציה של בנק הפועלים שנערכה השבוע, החשיפה המומלצת לשוק המניות, עבור לקוח סולידי הינה כ10%- מתיק ההשקעה.

לגבי שוק האג"ח אומרים:

באגרות השקליות התשואות במק"מים הארוכים ממשיכות להיות עדיפות על נכסים לא סחירים, בסיכון נמוך. בשחרים, מומלץ לשמור על מח"מ בינוני אולם, לקוחות המעונינים ליטול סיכון גבוה לפרק זמן קצר, יכולים לבחון השקעה בשחרים הארוכים ברמות התשואה הנוכחיות . אנו ממשיכים להמליץ על השקעה בגילונים, לאור ההעדפה לנכסים בריבית משתנה בציפייה לעליית ריבית בארץ ובעולם, תוך שימת דגש על הטווח הבינוני בתוספות תשואה גבוהות מ 0.5% .

באגרות הצמודות הצמודים הקצרים עד שנה מתאימים ללקוחות הרואים לנגד עיניהם השקעה לשנה קדימה ואינפלציה גבוהה מ 2%, בסיכון בינוני. הצמודים הבינוניים מומלצים מאחר והם מעניקים הגנה מפני האינפלציה, אולם מושפעים פחות ממדדים בודדים, בסיכון בינוני. נתוני הגרעון הממשלתי מצביעים על סבירות גבוהה בעמידה ביעד הגרעון. עדיין רמות התשואות בצמודים הארוכים גבוהות יחסית. לאור נתונים אלו אנו צופים כי התשואות באגרות אלו עשויות לרדת ולכן השקעה בהן מתאימה ללקוחות המעונינים ליטול סיכון גבוה לפרק זמן קצר.

לגבי שוק המט"ח מעריכים בפועלים כי בטווח הקצר השקל ייסחר בטווח שערים צר יחסית. הקיץ כבר מאחורינו, אך תקופת החגים בפתח וגם במהלכה צפויים היקפי מסחר נמוכים יחסית. בשוק ימשיכו לעקוב אחר ההתפתחויות בזירה הפוליטית, אך בשלב הזה אין לנושא זה השפעה על המסחר בשקל. גם ההסלמה במצב הביטחוני לא הצליחה לעורר השבוע ביקוש לדולר, המשמש בישראל כ"מטבע מקלט". בטווח הארוך אנו מעריכים, כי ייתכן פיחות מתון בלבד בשקל, לאור ההערכות כי תתכן התמתנות בקצב העלאות הריבית בארה"ב וההערכות, כי הריבית השקלית תתחיל לעלות רק לקראת סוף השנה, ויתכן אף שרק בתחילת השנה הבאה. בין הגורמים התומכים בפיחות הצפוי יש לציין את השוואת המיסוי על בורסות חו"ל, בינואר.