עליות שערים קלות באירופה: במניות השבבים נרשמות ירידות חדות לאור תחזית אינטל

פריס ופרנקפורט מוסיפות 0.2% * לונדון עולה 0.1%

המסחר בבורסות אירופה ביום ו' מתנהל תחת הצל של הורדת התחזית הרבעונית ע"י ענקית השבבים האמריקנית אינטל (השילה אמש כ-7% במסחר המאוחר בוול סטריט), שסוחפת את כל סקטור השבבים האירופי מטה, עם זאת בשאר הסקטורים נרשמת יציבות, אך גם דריכות, לקראת פרסום נתוני שוק העבודה לחודש אוגוסט במשק האמריקני.

פריס ופרנקפורט מוסיפות 0.2% * לונדון עולה 0.1%

חולשה במניות השבבים

תחזית אינטל נותנת אותותיה במניות השבבים האירופאיות, כאשר ההולנדיות ASML משילה 3.9% ופיליפס מאבדת 2.7% והגרמנית אינפיניון נחלשת ב-3.3%.

יציבות בשאר המגזרים

בניגוד למגזר מניות הטכנולוגיה שסובל ירידות שערים עקב תחזית אינטל. שאר הסקטורים נסחרים ביציבות. בגרמניה עולה חברת התקשורת דויטשה טלקום ב-0.1% ויצרנית הרכב דיימלר-קרייזלר מוסיפה 0.5%. גם במגזר הנפט שוררת רגיעה, כאשר מניות הנפט הבריטיות של ו-BP משילות 0.1%.

ליהמן רוכש ברוקר בלונדון

אחד הסיפורים החמים בברוסות אירופה היום, הינו הרכישה הצפויה של הברוקר הבריטי Cazenove ע"י ליהמן ברדרס (LEH) האמריקנית. עפ"י הטיימס הלונדוני, ליהמן העמיד כבר תג מחיר של 1.4 מיליארד דולר (800 מיליון ליש"ט) עבור הברוקר הבריטי, והציע מקדמה של כ-500 מיליון ליש"ט על החשבון. בעבר הוזכר גם שמו של בנק ההשקעות האמריקני ג'יי.פי מורגן כמתעניין בברוקר הבריטי.