בנק דיסקונט ניו-יורק ילווה 5.5 מיליון דולר לטהרי לרכישת בית ציוני אמריקה בת"א

טהרי רכש את הבניין, בן 2,300 מ"ר, ב-6.5 מיליון דולר * הביטחון העיקרי להלוואה - הנכס

בנק דיסקונט ניו-יורק ילווה לחברה של האופנאי אלי טהרי 5.5 מיליון דולר למימון העיסקה שבה רכש באחרונה, מחברת קלדש, את בית ציוני אמריקה בת"א. טהרי רכש את הבניין ב-6.5 מיליון דולר, כך שההלוואה תממן 85% מההשקעה. ההלוואה היא לטווח ארוך. עיסקת ההלוואה סוכמה בשבוע שעבר בניו-יורק. עו"ד רמי אברמוב מת"א מייצג את הבנק בעיסקה.

טהרי רכש את הבניין באמצעות חברה ישראלית, שהקים בימים אלו. הבניין הוא הביטחון העיקרי, ואולי היחיד, להלוואה. בחוזה יש נקודות יציאה, שיאפשרו לחברתו של טהרי לפרוע את ההלוואה בפירעון מוקדם, ככל הנראה בתנאים מועדפים. טהרי הוא לקוח של בנק דיסקונט ניו-יורק, כך שהיה טבעי שיפנה לבנק כדי לקבל את ההלוואה.

בית ציוני אמריקה, ברחוב פריש בת"א, הוא בית משרדים ובידור בן 2,300 מ"ר. עיסקת רכישת הבניין נעשתה במחיר שווה-ערך לכ-2,800 דולר למ"ר. המחיר הגבוה יחסית נובע בעיקר מכך, שעל המגרש יש זכויות בנייה למגדל מגורים בן 25 קומות. אלי טהרי, שהוא יצרן ומעצב אופנה מוביל בניו-יורק, עדיין לא הבהיר את פרטי תוכניותיו לגבי הבניין. נראה כי הוא ישתמש, בשלב ראשון, בשטחי המשרדים והבידור של הבניין להמשך הפעילות הנוכחית, כולל מסעדה ואולם תיאטרון, ואולי גם לפיתוח פעילות בתחום האופנה. התוכנית לטווח הרחוק יותר היא לנצל את זכויות הבנייה ולבנות מגדל מגורים. מגדל זה יבנה בסמוך למגדל המגורים המתוכנן של חברות אשדר וסהר פיתוח, שכפי שפורסם ב"גלובס" יבנה על מגרש בבעלות שתי החברות, ברחוב אבן גבירול פינת השופטים.

קלדש רכשה את הבניין לפני זמן קצר מהסתדרות ציוני אמריקה בכ-6 מיליון דולר. עתה היא מממשת את הנכס תוך רווח הון קטן.