חברת כביש חוצה ישראל תעכב את העבודות במחלף עין תות בחלק הצפוני של חוצה ישראל

בג"ץ דחה בשבוע שעבר את העתירה של שבעה ארגוני ירוקים להוציא צו ביניים המונע את המשך העבודות בקטע 18 של כביש חוצה ישראל.

השופטות איילה פרוקצ'יה, מרים נאור ואסתר, חיות דחו את הבקשה לצו ביניים לאחר שבאי כוח חברת כביש חוצה ישראל, עו"ד חנן מלצר ואיילת סינדן וקסלר, הודיעו כי החברה מסכימה לעכב את העבודות בחלק הצפוני של הקטע בו עדיין לא החלו העבודות - מחלף עין תות.

העיכוב בא כדי לאפשר למועצה הארצית לתכנון ובנייה לדון במספר עניינים הנוגעים לכביש. השופטות הציעו לצדדים לדחות את הדיון עד לגמר הדיון במועצה ואז להגיש הודעות משלימות ולהמשיך בדיון.

הירוקים, למרות הסכמת כביש חוצה ישראל לעכב את העבודות במחלף, עמדו על דעתם לקבל צו ביניים המתייחס לכל קטע 18 - גם לחלקו הדרומי.

בדיונים טענה חברת כביש חוצה ישראל, כי העבודות בשטח הדרומי כבר החלו. מלצר ציין, כי לגבי החלק הדרומי, שבו מתבצעות העבודות, ביקשו הירוקים להוציא כבר פעמיים צו ביניים ולא נענו.

בדיון נדונה בקשת הירוקים להחליף את הקטע החשוף של הכביש, במנהרה באורך של 7 ק"מ. התברר, כי חלופה זו היא רעיונית ולא מפורטת.

לטענת כביש חוצה ישראל אין צורך במנהרה. עוד טענה, כי שינוי התוואי יצריך דיונים שימשכו 5-4 שנים וכריית מנהרה לאורך של 7 ק"מ יגדילו את תקציב הסלילה למיליארד שקל.

(בג"ץ 1135/04).