הקבינט אישר - וצה"ל פתח במבצע "ימי תשובה" ברצועת עזה לחיסול תשתיות הטרור ואיום הקסאמים

בצה"ל נערכים להשתלטות על שטחים גדולים בעזה * המבצע אינו מוגבל בזמן * רה"מ שרון דרש "חומת מגן 2", אולם רוסן ע"י בכירי הצבא

על רקע הקריאות במערכת הפוליטית לצאת למבצע "חומת מגן 2" ברצועת עזה, אישר אתמול בערב ראש הממשלה, אריאל שרון, את ההמלצות שהגישו לו ראשי מערכת הביטחון, לפתיחת מבצע צבאי נרחב ברצועת עזה.

במסגרת המבצע, שנקרא "ימי תשובה", ישהו כוחות צה"ל בעיירה בית חאנון ובמחנה הפליטים ג'בליה, במטרה למנוע את המשך ירי הקסאם לעבר ישראל.

"בישראל נערכים להשתלטות על שטחים גדולים בעזה"

בשעה זו מתכנסים בקרייה בתל-אביב שרי הקבינט, והם צפויים לאשר את המבצע. גורמים בירושלים מסרו כי בישראל נערכים להשתלטות על שטחים גדולים בעזה, למניעת ירי קסאמים, אך מציינים כי לא מדובר "בכיבוש של קבע" כלשונם. "אנחנו מתכוונים לגבות מהפלסטינים מחיר כבד, כדי שיבינו שהמשך שיגור רקטות הקסאם אינו משתלם", אמר הערב גורם בטחוני בכיר. לפי שעה אין כוונה לגייס מילואים, והמבצע צפוי להיות מוגבל לצפון הרצועה.

"ימי תשובה" - מבצע קרקעי עמוק ומתמשך שאינו מוגבל בזמן

צה"ל ירחיב את פעילותו בצפון רצועת עזה למבצע קרקעי עמוק ומתמשך שאינו מוגבל בזמן, כך החליט אחר הצהריים שר הבטחון שאול מופז, בהערכת מצב מיוחדת בהשתתפות בכירי צה"ל ושירות הביטחון.

מופז קיבל את המלצות צה"ל באשר למטרות הפעולה והיקפה. כמו כן נקבעו 3 יעדים מרכזיים למבצע:

הרחקת קשת טווחי הקסאם משדרות וסביבתה.

פגיעה קשה שתכלול גביית מחיר כבד מארגוני הטרור ברצועה.

חיזוק מרכיבי ההגנה ביישובים.