בורסות אירופה ננעלו ללא שינוי ניכר: חולשה במניות התחבורה

לונדון ופרנקפורט ננעלו ללא שינוי * פריס איבדה 0.15% * חודש שני של התכווצות מדד מנהלי הרכש של בלומברג

שווקי אירופה ננעלו ביציבות יחסית, זאת לאחר שלושה ימים רצופים של עליות שערים. מניות התחבורה האירופאיות בלטו בירידות בהובלת מניות חברות התעופה ובהן רייאנאייר. כמו כן בלטו מניות הרכבים שירדו לאור הגאות בשווקי הנפט.

נציין כי לאחר פתיחת המסחר בוול סטריט ורגיעה מסוימת בשווקי הנפט, מחיר חבית ירד לזמן מה במהלך היום אל מתחת ל-51 דולר לחבית, ננעלו המדדים בירידות קלות מאשר היו לאורך מרבית יום המסחר ולונדון ופרנקפורט סיימו למעשה ללא שינוי.

לונדון ירדה 0.02% * פאריס נחלשה ב-0.15% * פרנקפורט עלתה 0.02%

התכווצות מדד מנהלי הרכש של בלומברג

מדד מנהלי הרכש של בלומברג רשם בחודש ספטמבר ירידה המעידה על התכווצות מזה חודש שני ברציפות. המדד עמד בספטמבר על רמה של 48.8 נקודות לאחר שבאוגוסט רשם רמה של 49.7 נקודות (כל רמה מתחת ל-50 נקודות מעידה על התכווצות). המדד של בלומברג מבוסס על סקר שנערך בין 1000 מנהלי החברות הקמעונאיות הגדולות ב-12 מדינות גוש האירו.

מגמה מעורבת במניות התעופה

בריטיש איירוויס הבריטית, ספגה היום הורדת תחזית מבית ההשקעות גולדמן זאקס והשילה 1.1%. גם חברת התעופה ריינאייר המספקת טיסות מוזלות ברחבי אירופה השילה 3.5% לאחר הורדת התחזית. לופטהנזה ירדה אף היא ואיבדה 0.3% מערכה.

מניות הנפט ממשיכות לבלוט

אנליסטים אירופאיים לתחום הקומודיטיס כבר מתחילים לדבר על העובדה שרמת המחירים הנוכחית עתידה ללוות את השווקים לאורך זמן רב, כפי שסברו תחילה, וכן שהשווקים "יתרגלו" לרמת המחירים הגבוהה. יוזכר כי אמש טיפס מחיר הנפט בכ-2 לרמה של 51.29 דולר לחבית, כשהיעד הבא עליו מדברים בשווקים הוא 55 דולר. במהלך היום עלה הנפט לשיא תוך יומי של כל הזמנים - 51.8 דולר לחבית, לפני שירד אל מתחת ל-51 דולר לשעה קלה.

חברת הנפט הבריטת של-רואיל דטש' הוסיפה 1%, בריטיש פטרוליום הבריטית עלתה 1.2%.

עוד בלטו:

ענקית כוח האדם השוויצרית אדקו ריכזה עניין. מניית החברה השילה 2.6% לאחר שבית ההשקעות מורגן סטנלי הוריד המלצתו לחברה ל-"תשואת שוק".

שתי חברות הרכבים הגדולות בצרפת איבדו גובה היום, פיז'ו סיטרואן איבדה 2.4% ורנו השילה 1.7%.

יצרנית מוצרי הטיפוח הצרפתית, לוריאל, איבדה 1.7% לאחר שבית ההשקעות ג'יי.פי.מורגן הוריד המלצתו לסקטור הקוסמטיקה באירופה, לאור ביקושים חלשים אותם הוא צופה.