מחריף המאבק המשפטי בין ה-EU לארה"ב בנוגע לסובסידיות ליצרניות המטוסים

לאחר שארה"ב הגישה קובלנה ל-WTO כנגד הסובסידיות האירופאיות לאיירבוס השיב האיחוד בקובלנה כנגד הסובסידיות האמריקניות לבואינג

האיחוד האירופאי מבהיר לארה"ב כי אינו מוותר בוויכוח הניטש על הסובסידיות הניתנות ליצרניות המטוסים. מהאיחוד נמסר היום כי ביקש לערוך התייעצות, דהיינו הגיש קובלנה, עם ארה"ב במסגרת ה-WTO, אירגון הסחר העולמי, בנוגע לסובסידיות הנדיבות ביותר הניתנות על ידי הממשל האמריקני לבואינג.

מוקדם יותר היום הגישה ארה"ב תלונה ל-WTO בנוגע לתמיכה הכספית הלא הוגנת שמעניקה בריסל לאיירבוס שנמצאת בשליטת (80%) התאגיד האירופי EADS (כשיתר 20% הנותרים הינם בידי BAE).

נציב המסחר האירופאי, פסקל לאמי, אמר כי הוא מאמין שהסובסידיות לבואינג הינן הפרה בוטה של הסכמי הסחר העולמיים וחוקי ה-WTO בדבר סובסידיות ואיזונים בסחר העולמי. "הניסיון האמריקני לצאת כנגד הסובסידיות לאיירבוס הינן ניסיון להסיט את תשומת הלב מההדרדרות בבואינג שנבעה מבפנים". עוד אמר פסקל כי "אם זו הדרך בה בחרה ארה"ב אנו מקבלים את האתגר, גם בשל שזהו הזמן לשים סוף הסובסידיות הלא חוקיות של המששל האמריקני לבואינג, שבעיקר פגע באיירבוס ובמיוחד בתוכנית החדשה של בואינג - ה-7A7".