בכירים במע' הביטחון: אין דיאלוג עם הפלשתינים על הפסקת אש

בארצות הברית שבעי רצון מהבהרתה של לשכתו של ראש הממשלה כי ישראל מחוייבת למפת הדרכים

דובר משרד החוץ האמריקני, אדם ארלי, אמר ביום ד' בלילה כי בארצות הברית הביעו שביעות רצון מהבהרתה של לשכתו של ראש הממשלה כי ישראל מחוייבת למפת הדרכים.

"היוזמה לנסיגה מעזה ומצפון השומרון נועדה לבצר את מעמדה המדיני של ישראל, לשפר את יכולתה להגן על אזרחיה, ולהקל על הסבל של האוכלוסייה הפלשתינית, עד אשר יימצא שותף בצד השני", אמר אתמול ראש הממשלה, אריאל שרון, וציין כי הוא עדיין תומך במפת הדרכים, משום שהיא התוכנית היחידה שתאפשר הסדר מדיני.

ההבהרה באה לאחר שיועצו הבכיר של אריאל שרון, דב וייסגלס אמר בראיון לעיתון "הארץ" שהנסיגה מעזה ומצפון השומרון, מונעת הקמת מדינה פלסטינית וגם את הדיון בנושאי הפליטים, הגבולות וירושלים.

צמרת הביטחון החליטה להמשיך במבצע "ימי תשובה"

ראש הממשלה, אריאל שרון, כינס אתמול את צמרת מערכת הביטחון לדיון בנושא המשך מבצע "ימי תשובה" ברצועת עזה. שר הביטחון, שאול מופז, הרמטכ"ל, רב אלוף משה יעלון, וראש השב"כ, אבי דיכטר, הציגו לראש הממשלה את הערכת המצב המעודכנת, ואת הישגי המבצע עד כה.

מקור ביטחוני אמר כי הוחלט להמשיך במבצע על פי התוכנית. הערכת מצב נוספת תתקיים לאחר החג.

לא מתקיים דיאלוג עם הפלשתינים על הפסקת אש

בדיון נאמר כי בשלב זה לא מתקיים דיאלוג עם הרשות הפלשתינית או עם החמאס בנוגע להפסקת אש. סוכנויות הידיעות דיווחו כי מערכת הביטחון הישראלית מתכוונת להחליט בדיון על סיום המבצע. בכירים במערכת הכחישו את הדיווחים.