בקשה לצו זמני נגד מוטי זיסר בנוגע לשימוש באחוזי בנייה בביתו: "גזל שלא כדין אחוזי בנייה"

מגרשי המבקשים וזיסר מהווים חלקת רישום אחת ולדבריהם הוא ניצל את אחוזי הבנייה שלהם

אפרת ויוסף כהן (פנסיונרים בגילאי 69 ו-81) מבני-ברק הגישו אתמול (ג') לבית המשפט המחוזי בתל אביב בקשה להוציא צו מניעה זמני, האוסר על מוטי וברכה זיסר לעשות שימוש באחוזי הבנייה השייכים למגרש המבקשים ברח' אנילביץ' בבני-ברק, לשם הרחבת ביתם של זיסר, לרבות באמצעות ביצוע עבודות בנייה ללא היתר חוקי.

בפנייה לבית המשפט נאמר, כי מגרשי המבקשים והמשיבים מהווים במשותף חלקת רישום אחת, באופן שזכויות הבנייה המוקנות לחלקה מתחלקות בהתאמה בין המבקשים למשיבים לפי השטח שבבעלות כל אחד מהם כדלקמן: שטח מגרש המבקשים 303 מ"ר - שליש מזכויות הבנייה; שטח מגרש המשיבים 606 מ"ר - שני שליש מזכויות הבנייה.

המבקשים טוענים, באמצעות עו"ד ד. קירשנבויים, כי חרף קבלת מכתב ההתראה מהוועדה המקומית לתכנון ובניין ערים בני ברק ותוך צפצוף על הוראות החוק, השלימו המשיבים את ביצוע תוספת הבנייה החריגה בביתם - ללא קבלת היתר בנייה כחוק.

לטענתם, בעקבות עבודות הבנייה הבלתי חוקיות המתמשכות אותן ביצעו המשיבים בביתם, תוך שהם גוזלים שלא כדין אחוזי בנייה מהמבקשים, נפגעו באופן מהותי זכויות הבנייה של מגרש המבקשים, עד שכיום נמנע מהמבקשים להשתמש באחוזי הבנייה המוקנים למגרש שבבעלותם ולהגדיל את ביתם בהתאמה. זאת, מאחר שהמשיבים ניצלו שלא כדין אחוזי בנייה תוך כדי גזילתם מהמבקשים למטרת הרחבת ביתם.

לדברי המבקשים, זה שנים רבות חמדו המשיבים את המגרש שבבעלותם לשם הרחבת ביתם, ואף הודיעו להם שבסופו של דבר ירכשו מהם את ביתם ב"חצי המחיר".

אשר על כן מתבקש בית המשפט להוציא צו מניעה זמני, האוסר על המשיבים לעשות שימוש באחוזי הבנייה השייכים למבקשים.

טרם נתקבלה תגובת מוטי וברכה זיסר. (ת.א 2341/04).