פיילוט של משרד הפנים: הוקמה ועדה לעדכון גבולות השיפוט של הרשויות המקומיות במחוז חיפה

בעקבות עבודת עידכון ומחשוב גבולות המחוזות, שנעשתה בשנה האחרונה על ידי משרד הפנים, התגלו אי התאמות בגבולות השיפוט של רשויות מקומיות שכנות

משרד הפנים החל בימים אלה בפרויקט שמטרתו עידכון תחומי השיפוט של הרשויות המקומיות במחוז חיפה.

במסגרת זו, מונתה ועדת חקירה, בראשות פרופ` ברוך קיפניס מאוניברסיטת חיפה וחברים בה מנחם ארסלן ומרים גלזר ממשרד הפנים. תפקיד הוועדה לבדוק ולהמליץ על תיקונים בגבולות השיפוט של הרשויות המקומיות במחוז וכן של הרשויות הגובלות בהן במחוז צפון ובמחוז מרכז, הנוגעים לאי התאמות בין תחומי השיפוט של רשויות מקומיות במחוז חיפה.

בעקבות עבודת עידכון ומחשוב גבולות המחוזות, שנעשתה בשנה האחרונה על ידי משרד הפנים, התגלו אי התאמות בגבולות השיפוט של רשויות מקומיות שכנות. אי ההתאמות נוצרו במהלך השנים בשל הבדלים בדיוק ובעדכניות המפות ובשל אי עדכונם של גבולות שיפוט של רשויות כאשר שונה גבול שיפוט של רשות שכנה.

בעקבות כך, נוצר מצב שבו קיימים שטחים שבהם חל יותר מתחום שיפוט מקומי אחד ושטחים שבהם לא חל כל תחום שיפוט מקומי. משרד האוצר היקצה תקציב מיוחד לביצוע הפרויקט, שיהווה פיילוט לביצוע הפעילות לגבי יתר תחומה של ישראל.

מנהל הפרויקט, מנחם ארסלן, אמר כי את מרבית העבודה תבצע חברת טלדור, וכי הקמת הוועדה אינה מהווה הזדמנות לרשויות המקומיות לדרוש שינויים בתחומי השיפוט שלהן, אלא רק תיקון אי התאמות.