בני גאון חוזר לפעילות פוליטית: "עמיר פרץ - מועמד ראוי ליו"ר העבודה"

טוען שאין לו אינטרס אישי בקידום מועמדותו של פרץ: "האיש מבין את הדילמה המרכזית של ישראל"

ראש הממשלה, אריאל שרון, הזמין את יו"ר ההסתדרות, עמיר פרץ, לפגישה בשבוע הבא, במגמה להגיע להידברות בין המעסיקים לעובדים ולמנוע שביתה כללית עם העברת התקציב.

בצעד זה רואים גורמים מקורבים רמז נוסף לכוונתו של שרון להגביר את מעורבותו בתחום הכלכלי. זאת, לצד המשך תמיכה במדיניות הכלכלית שמוביל שר האוצר, בנימין נתניהו, אך תוך הידברות ישירה עם פרץ.

היום (ה`) פורסם, כי פרץ קיים בחודש החולף סדרת מפגשים חשאיים עם יו"ר גאון אחזקות, בני גאון, ואישי כלכלה נוספים. בקבוצה התומכת בפרץ בהתמודדותו הצפויה על ראשות מפלגת העבודה נמצאים גם גורמים בולטים מתחום ההיי-טק, לצד אנשי אקדמיה.

"השיממון הקיים", התאמתו של פרץ לתפקיד והצורך הדחוף בהתחדשות בפוליטיקה ובכלכלה הישראלית, הם ההסברים שנותן גאון ל"גלובס", לסיועו לפרץ.

לדברי גאון, "בהחלט יש בכך רמז לחזרתי לפעילות פוליטית, כי עצם העובדה שאני תומך ומעורב, אינה צעד חד-פעמי". גאון סירב להשיב לשאלה האם הוא רואה עצמו כשר כלכלי בעתיד.

לדבריו, "יש שיממון מנהיגותי בישראל, ואני חרד מאוד. ההסתכלות שלי היא כיצד אפשר להחזיר איזשהו מסר אידאולוגי-חזוני, במערכת שהאפיון שלה הוא עייף ולא מתחדש".

גאון גורס, כי "הדרך לעשות תוכנית מפנה פוליטית וכלכלית, היא הכנסת אנשים חדשים לפוליטיקה. עם ישראל לא אוהב היום, בלשון המעטה, את המנהיגים שלו. אנחנו צריכים ללכת לתוכנית מפנה, שבה יילכו לפוליטיקה אנשים עם מוניטין שהם מביאים איתם.

"ההתרשמות שלי היא שפרץ הוא איש כן, איש אמת שמאמין במה שהוא עושה, ואם מה שהוא עושה הוא פופולרי, זו כבר שאלה אחרת". התמיכה בפרץ כמנהיג העובדים נובעת, לדבריו, מכך ש"כולם מדברים על מדיניות של כלכלת שוק, אבל צריך שיהיה בה חמלה, ושיהיה בה פיתוח תעשייתי, כי לא נוכל לצמוח רק מההיי-טק ולא כולם יכולים לעבוד בהיי-טק".

גאון דוחה סברות לפיהן יש לו אינטרס אישי בקידום פרץ. "התקשרתי עם פרץ לא מתוך מגמה של מעורבות הון בשלטון, או פטפוטים דומים שהם חסרי ערך בהקשר זה. אין לי שום עניין כלכלי בהתמודדותו, איני רוצה לעשות עסקים עם ההסתדרות ואין לי כל אינטרס אחר.

"אני חבר לשכת מפלגת העבודה, אבל אני לא תורם לפרץ כסף ואין לי כל עניין אישי בתמיכה בו, אלא בגלל שהוא מועמד ראוי ואין לי ספק שכניסתו תהווה זרז להתחדשות".

לשאלת ההתנגדות החריפה שיצר פרץ בתעשייה ובמגזר העסקי עקב השבתת הנמלים, אמר גאון: "אני לא מסכים איתו בכל מה שהוא עשה, אבל אני מתייחס אליו כאל מועמד ראוי ליו"ר מפלגת העבודה.

"התרשמתי מפרץ שהאיש יודע על מה הוא מדבר, מבין את הדילמה המרכזית של מדינת ישראל, והיא: בלי פיתרון מדיני מלא לא נוכל להגיע להבראה כלכלית. הוא מחבר בין הדברים, וברגע שחיבור זה מונח כחזון אמיתי

בר-ביצוע, הוא יביא לדעתי לכך שנעבור את המשוכה האמיתית שבה אנו נמצאים היום".

גאון מוסיף: "מדינת ישראל פועלת כיום ללא תוכנית אסטרטגית, למעט בנושא ההתנתקות. נעשו הישגים בכלכלה, אבל לאחר שידענו לעצור את המפולת ולהתחיל בתהליך הבראה, אנחנו חייבים לדאוג לצמיחה, אחרת נאבד את ההישגים שכבר השגנו".

לדברי גאון, הוא תומך בפרדת קופות הגמל וקרנות הנאמנות מהבנקים אולם, "יש לנו פצצת זמן של מיליון אנשים בקו העוני. שר האוצר אומר: אמשיך להפריט את הבנקים, אוציא את קרנות הפנסיה וקופות הגמל מידי הבנקים. זה חשוב, אבל לא מגיע לשמץ החשיבות של טיפול בנושא העוני. לזה צריך טיפול רגשני ורחמני".