משה גביש יוצא להגנת אילת: עלויות ביטול הפטור ממע"מ עולות על ההכנסות

75 חברי כנסת חתמו על דרישה להוציא את החוק מחוק ההסדרים ל-2005

"העלויות והחסרונות הנגזרים מביטול הפטור ממע"מ באילת עולים על תוספת הגבייה לאוצר המדינה, במידה רבה ומשמעותית". כך טוען נציב מס הכנסה לשעבר, הכלכלן משה גביש, במכתב ששיגר לראש עיריית אילת, מאיר יצחק-הלוי. גביש הגיע למסקנה זו לאחר שביצע בדיקה כלכלית מקיפה בנושא.

גביש השתתף בפגישה, שהתקיימה בין ראשי האוצר לבין אנשי משק וכלכלנים נוספים, שבדקו את משמעות ביטול הפטור ממע"מ באילת. בפגישה השתתפו רו"ח יחזקאל פלומין, הכלכלן אבי אלה, רו"ח זהר מילר, יצחק-הלוי וסגנו אלי לנקרי, ובכירי האוצר איתן רוב, קובי הבר, בועז סופר ומאיר קפוטה.

בסופה של הפגישה באוצר התקבלה החלטה להקמת צוותים מקצועיים משותפים, כדי לדון בממצאים ולבחון את הנתונים שהציגה עיריית אילת ואת נתוני האוצר, והשלכותיהם על העיר אילת. יצחק-הלוי נחוש במאבקו להסיר את רוע הגזירה, ביקש להוציא את הנושא מחוק ההסדרים והציע כי במהלך 2005 יתקיים דיון אסטרטגי על העיר אילת.

בסיומה של הפגישה לא נתקבלה כל החלטה או היענות לדרישות עיריית אילת, אך הצדדים סיכמו כי ימשיכו במגעים בעניין זה.

יצוין, כי בנוסף להתנגדות שהולכת ומתגבשת בקרב שרים בממשלה נגד שינוי מעמד אילת כאיזור סחר חופשי, נרתם גם ח"כ יורי שטרן למען העיר והחתים 75 חברי כנסת על דרישה להוציא את הגזירות על העיר אילת מחוק ההסדרים.