קליין: להרחיב את המנדט של קוצ`יק בגישור עם עובדי הבנק

מציע שקוצ`יק יטפל גם בנושא קידום דרגות, עליו הוועד אינו מוכן לדון

ניסיון נוסף לפתור את סכסוך העבודה המתמשך בבנק ישראל בין ועד העובדים להנהלה הבכירה. נגיד בנק ישראל, דוד קליין, מציע להרחיב את סמכויותיו של יוסי קוצ`יק, שמונה היום (ה`) באופן רשמי למגשר הפנימי בסכסוך העבודה המתמשך בין הוועד להנהלה, ולאפשר לו לטפל בכל הנושאים שבמחלוקת, כולל בנוגע לקידום דרגות.

קליין מציע קידום דרגות בשיטת השלבים. נכון לעכשיו מתנגד ועד העובדים הארצי לגישור בנוגע לקידום דרגות, ומסתייג מרעיון השלבים.

קוצ`יק קיים היום ישיבת עבודה ראשונה עם קליין ומנכ"ל הבנק, אפרים גרוס, ולאחר מכן גם עם הוועד הארצי של עובדי הבנק, בראשות רפי לנקרי. קוצ`יק פועל כרגע במנדט אחד בלבד, בעניין המעבר לפנסיה צוברת.

לדברי עידית בן-בסט, חברת ועד בכירה, קליין חזר בו מהסכמה קודמת עם הוועד, לפיה התחייב לכניסה להליך גישור מול הממונה על השכר באוצר, יובל רכלבסקי. לדבריה, נושא קידום דרגות בשנים 2003-2004 אינו פתוח למו"מ והעובדים מצפים לקבל דרגות כמו שמקובל בשירות הציבורי.

בן-בסט הוסיפה, כי הנגיד התחייב לפני הוועד הארצי של בנק ישראל, בנוכחות הנהלת הבנק, שייזום פגישה משולשת בין ההנהלה, ועד העובדים והממונה על השכר באוצר. וזאת, כדי לבחון את האפשרות של כניסה להליך גישור בכל הנושאים השנויים במחלוקת בסוגיית השכר. לדבריה, חרף הבטחה זאת, הוועד לא קיבל עד היום שום הודעה על פגישה כזו.

בן-בסט קובלת, כי קליין מנסה לכפות על הוועד קידום באמצעות שיטת השלבים, שהיא מהפכה - "ואין כופים מהפכות. הוועד מעוניין לעשות רפורמה כוללת בשיטה וישמח להיכנס עם ההנהלה לכל הליך של מו"מ, אבל לא בכפייה ורק לאחר שיכבד הסכמים קודמים".