הסלמה: מנהלי קרנות הפנסיה יחתמו אישית על ההוראות של בן-שלוש

בן-שלוש שב ודורש מהקרנות החדשות להימנע מהטבות לגופים חיצוניים - רמז לכלל ביטוח ולהראל

המפקח על הביטוח, אייל בן-שלוש, מחריף את העימות עם מנהלי קרנות הפנסיה החדשות, ומזהיר אותם להפסיק לפעול בניגוד להנחיות האוצר לגבי מתן הטבות לגופים חיצוניים. כך נודע ל"גלובס".

במכתב ששלח למנהלי הקרנות, מטיל בן-שלוש אחריות אישית על המנהלים לקיום ההנחיות, האוסרות על "מתן עמלות למי שאינם סוכנים מורשים, לרבות מעסיקים או נציגי עובדים, מתן הטבות במישרין או בעקיפין למעבידים או לנציגי עובדים עקב הצטרפות עובדים לקרן פנסיה, ומתן הטבות כאמור עקב העברת עמיתים בין קרנות פנסיה חדשות".

בן-שלוש מסביר את משלוח המכתבים ב"מידע שהצטבר בידינו, לפיו חלק מן החברות המנהלות וגופים הקשורים אליהן פועלים בניגוד להנחיות האוצר". בן-שלוש לא מציין למי הוא מתכוון, אך קרנות הפנסיה היחידות שחתמו עד עתה על הסכמים לשיתוף פעולה עם ההסתדרות הן עדי של הראל, ועתודות של כלל ביטוח.

בן-שלוש מתרה במנהלי הקרנות בלשון חריפה, שלא להתחכם ולהעביר כספים לגורמים אסורים בדרכים עקיפות. "אין נפקא מינה אם דמי עמלות אלו ניתנו בדרך המכונה 'החזר הוצאות' או בכל דרך אחרת. האיסור מוטל גם על הטבות הניתנות במסגרת מו"מ לקראת צירוף עמיתים לקרן פנסיה או עקב הצטרפות עתידית לקרן".

בן-שלוש חוסם פירצה נוספת כאשר הוא מבהיר, כי במונח "חברה מנהלת של קרן פנסיה" נכללים גם בעלי השליטה בה ו"גוף הנשלט על-ידי מי ששולט בה", כלומר חברות הביטוח וחברות-בנות אחרות שלהן.

כל מנהלי הקרנות נדרשים להעביר לאוצר עד 15 בנובמבר מסמך בחתימת ידם המאשר, כי החברה שבניהולם פועלת בהתאם להנחיות. אם חברה אינה פועלת לפי ההנחיות, על המנכ"ל להודיע מהן החריגות ולאשר שפעל להפסקתן.