טראמפ מקים את "בניין המגורים הגבוה בעולם", סמוך למרכז או"ם

דונלד טראמפ, המיליארדר הידוע שטבע את רישומו על גורדי השחקים בניו-יורק, החל בשבוע שעבר בפרוייקט, שלדבריו יהיה בניין המגורים הגבוה בעולם - סמוך למטה האו"ם במנהטן.

עלות בניית גורד השחקים, שיתנשא לגובה 881 רגל (258 מטר) או 72 קומות, מול בניין "האוס" על השדרה הראשונה במנהטן, תגיע ל-380 מיליון דולר, בזמן שבנקי השקעות מצמצמים באופן חד הלוואות לפרוייקטים גדולים של נדל"ן בניו-יורק. טראמפ טוען שיש לו כבר את המימון - משני בנקים גרמניים - ואת האישורים של העירייה הנחוצים להמשך הפרוייקט.

"תמיד חשבתי שניו-יורק ראויה שיעמוד בה הבניין הגבוה בעולם", אמר טראמפ אתמול (א'), "ועתה היא תזכה לא רק לבניין המגורים הגבוה ביותר, אלא גם למפואר ביותר בעולם".

ביום ו' החלו עבודות ההריסה של בניין המשרדים העזוב השייך לאירגון המהנדסים המאוחד, בשדרה הראשונה, בין רחובות 47 ו-48. מטה האו"ם שוכן ברחוב 42 על השדרה הראשונה.

אולם בעקבות גודלו האדיר של הפרוייקט, החלו דיירים בסביבה להביע מורת רוח מהעובדה שגורד השחקים יגמד את כל בנייני האיזור, כולל בניין האוס, המתנשא לגובה 38 קומות.

"הפרוייקט לא מתאים כלל לסביבה", אמר אדוארד רובין, יו"ר הוועדה האיזורית להקצאת אדמות העיר. "אין שום בניין בסביבה שהוא כה גבוה. אם מישהו ראוי להיות כה בולט, הוא בניין האו"ם ולא דונלד טראמפ".

טראמפ לא צופה כל בעיות. הוא כבר החליט על שם לגורד השחקים: "טראמפ וורלד טאואר" (מגדל העולם של טראמפ).

טראמפ רוצה כבר זמן רב לבנות את הבניין הגבוה בעולם. הוא מחזיק בבניין ברחוב וול-סטריט מס' 40, שהחזיק בתואר זה לזמן קצר כאשר הושלם ב-1930. ב-1985 תיכנן טראמפ לבנות את גורד השחקים הגבוה בעולם בטלויז'ן סיטי, פרוייקט באפר ווסט סייד. אולם הפרוייקט נתקל בהתנגדות מצד גורמים פדרליים, שהזהירו שבניין המשרדים בגובה 1,950 רגל (585 מטר) יקשה על נחיתת מטוסים בנמל התעופה לה גרדיה. באותה שנה הציע טראמפ פרוייקט לבניין הגבוה בעולם, בדמות רקטה, בכיכר קולומבוס, אך הפסיד במיכרז על פיתוח האתר