הרוב מכריע של הרשויות המקומיות הגישו במועד את הצעת התקציב לשנת 2004

"ללא ספק מדובר בשינוי משמעותי בצורת ההתנהגות של הרשויות השנה, שעד כה נהגו בחלקן בזלזול בנוגע להגשת הצעת תקציב בזמן"

הלחץ המופעל על הרשויות המקומיות מתחיל לתת אותותיו: מרביתם הגישו במועד הצעת תקציב לשנת 2004 כך נודע ל"גלובס".

במשרד הפנים הביעו היום (ג`) סיפוק רב מהעובדה, שרובן המכריע של הרשויות המקומיות עמדו בלוח הזמנים והגישו למשרד הצעת תקציב של שנת 2004 מאושרת על ידי מועצת העיר.

מנכ"ל משרד הפנים, רואה חשבון גדעון בר-לב, אמר ל"גלובס" כי זו פעם ראשונה שקורה כדבר הזה. בר-לב ייחס זאת לנחישות ולעמידה הבלתי מתפשרת, לדבריו, שבמדיניות המשרד מול הרשויות, ותוכניות ההבראה שהרשויות המקומיות נדרשות ליישם בימים אלה. "ללא ספק מדובר בשינוי משמעותי בצורת ההתנהגות של הרשויות, השנה לעומת אשתקד, שעד כה נהגו בחלקן בזלזול בכל הנוגע להגשת הצעת תקציב בזמן".

הרשויות המקומיות נדרשות על פי חוק להגיש הצעת תקציב מאושרת על ידי מועצת העיר בתום ששה חודשים מיום הגשת תקציב המדינה, בהנחה ומדובר בשנה ראשונה לאחר בחירות. בשנה שאינה שנת בחירות, הרשות נדרשת להגיש הצעת תקציב בתום שלושה חודשים. לשר הפנים יש סמכות להאריך את מועד ההגשה בשלושה חודשים נוספים, בין אם זה לפני או אחרי בחירות. כמו כן לשר יש סמכות, בהתאם לפקודת העיריות ולפקודת המועצות המקומיות, להדיח מועצה ו/או גם ראש מועצה שלא עמדו בלוח זמנים ולמנות במקומם ועדה קרואה.

לדברי בר-לב, הגשת תקציב בזמן חיונית לתפקודה הנאות של רשות. עם זאת, מדגיש בר-לב, כי אין בעמידה בלוח הזמנים שום אמירה לגבי טיב הצעת התקציב, אשר תבדק ותבחן על ידי אגף הכספים והתקציבים של משרד הפנים.