יהודי צרפת הסתערו על יריד לשיווק דירות בישראל: עשרות דירות נמכרו

היריד נערך השבוע בפריז; מו"מ על מכירת דירות נוספות, בת"א ובאשדוד

הצלחה ללא תקדים היתה בראשית השבוע ליריד דירות בישראל שנערך על-ידי חברות מובילות בפריז. החברות מסרו ל"גלובס" על עשרות דירות שנמכרו תוך ימי היריד, ועל מו"מ למכירת עשרות דירות נוספות. אלפי יהודים-צרפתים מילאו את אולמות היריד, בבית ישראל-צרפת במרכז פריז, ובכמה מקרים נוצרו תורים ליד משרד המכירות.

חברת אשדר מסרה ל"גלובס", כי מכרה 8 דירות, בעיקר באשדוד, ומתנהל מו"מ למכירת 14 דירות נוספות. החברה החליטה להשאיר בפריז את שלושת אנשי המכירות שלה שהגיעו מהארץ, בראשות מנהלת השיווק, הילה פלז, כדי לסכם את המו" מ על העסקאות הנוספות. המנכ"ל שרגא ויסמן אמר ל"גלובס", כי בירידים כאלו לא מוכרים בדרך כלל דירות בפועל, והעסקאות שנחתמו הן חריג לטובה.

היזם יגאל דמרי מסר, כי מכר ביריד 4 דירות באשדוד ובת"א, ומתנהל מו"מ על עסקאות נוספות. בוני התיכון סיכמה מספר עסקאות, אך לא נמסרו פרטים. גם חברות אזורים, נצבא ואברהמי, שהשתתפו ביריד, מסרו על התעניינות ועל סיכומים עקרוניים למכירת דירות.

איל חכם, מנהל המכירות הארצי של אפריקה-ישראל, אמר היום (ג') ל"גלובס", כי מאות קונים-בכח ביקרו במשרד המכירות של החברה ביריד, לא נחתמו עסקאות - אך 25 איש הודיעו שיגיעו לארץ כדי לסכם את המו"מ. חברת משהב מסרה, כי קונים-בכח רבים יגיעו בקרוב לאתרי החברה במודיעין ובגבעת שמואל, כדי להמשיך במו"מ לרכישת דירות.

המתווכת הצרפתיה אני-רוז מאיר, שהשתתפה ביריד, אמרה אמש (ב') ל"גלובס", בשיחה טלפונית מפריז: "הביקוש וההתעניינות היו ללא תקדים. האולם היה מלא. הקונים שאני מייצגת מבקשים בעיקר לקנות דירות בתל-אביב, מול חוף הים. יש גם ביקוש לדירות במרכז ירושלים. לעומת זאת, יש ירידה בביקוש לדירות באילת, ובמידה מסוימת גם באשדוד".

היריד נערך על-ידי חברת איקוב, בבעלות דניאל טורק. היריד נערך זה מספר שנים, והמארגנים אומרים כי ההתעניינות מצד יהודי צרפת היתה יותר מבכל יריד אחר. הם מייחסים את הביקוש לדירות בישראל לגלי האנטישמיות האחרונים בצרפת, ולהתחזקות האירו מול השקל והדולר, דבר המביא לכך שהדירות בישראל זולות יחסית.