סיטיגרופ פיטרה שלושה בכירים בתום חקירת העבירות של שלוחתה ביפאן, ביניהם סגן היו"ר

"מניית סיטיגרופ נסחרת במחירה הנוכחי מכיוון שאיש אינו נותן אמון בחברה זו"

דריק מוהאן מסיטיגרופ, שלפני 12 שנים נבחר בידי וורן באפט להשתתף בהבראת סלומון ברודרס מפרשת האג"ח הממשלתיות, נאלץ אתמול לפרוש מתפקיד סגן יו"ר הקבוצה הבנקאית הגדולה בעולם, סיטיגרופ, בשל השערוריה בה היתה מעורבת ביפאן.

בתזכיר ששלחה סיטיגרופ לעובדיה נאמר שמוהאן בן ה-56 פרש מתפקידו לאחר שלפני חמישה שבועות סגרו רשויות הפיקוח ביפאן את חטיבת הבנקאות הפרטית של סיטיגרופ. פקידים ביפאן אמרו שסיטיגרופ לא ביצעה בדיקות נגד הלבנת כספים כפי שראוי היה לבצען, וכי חשפו מעשי מרמה גם ביחידת הקמעונות של סיטיגרופ, חברת השירותים הפיננסיים הגדולה בעולם.

צעדים תקיפים

בשבוע שעבר הבטיח מנכ"ל סיטיגרופ, צ`רלס פרינס, לנקוט "בצעדים תקיפים" כדי למנוע הסתבכות דומה בעתיד. לדברי ריצ`רד בואוב, אנליסט בבנק ההשקעות פאנק זיגל ושות`, נאלץ מוהאן, שכיהן כיו"ר סיטיגרופ אינטרנשיונל, לפרוש, כדי לשקם את אמון המשקיעים בסיטיגרופ, ולחזק את מניית החברה, שנפגעה מהשערוריה ביפאן.

"כל מי שהיה מעורב בפעילויות חשודות יפוטר", אמר בואוב, שפרסם המלצת קניה למניית סיטיגרופ, ושאינו מחזיק במניה. "המסר הזה היה נחוץ מאוד. מניית סיטיגרופ נמכרת במחירה הנוכחי מכיוון שאיש אינו נותן אמון בחברה או מחבב אותה".

מתחילת השנה איבדה מניית סיטיגרופ 10% מערכה, לעומת ירידה של 1.9% במדד סטנדרד אנד פור`ס 500 הפיננסי, הכולל 80 חברות. אתמול (ג`) צנחה מניית סיטיגרופ ב-63 סנט, ירידה של 1.4%, ל-43.59 דולר בבורסת ניו יורק.

אתמול (ג`) שלח פרינס בן ה-54 לעובדים תזכיר בן שלוש פסקאות, שבו דיווח להם על חילופי הגברי בצוות ההנהלה של החברה.

תומאס ג`ונס בן ה-55, שניהל את פעילות ההשקעות, ופיטר סקטורו בן ה-44, שניהל את הבנקאות הפרטית והיה כפוף לג`ונס, יפרשו גם הם מתפקידיהם.