המאבק בחברת החשמל: שיטת הבחירות לוועד העובדים במרחב הצפון לא תשונה

ההסתדרות: אין לשנות שיטה סמוך לבחירות * ועד המהנדסים: ניצחנו את ביטון; ביטון: "אני ניצחתי"

רשות השיפוט של ההסתדרות הכריעה במחלוקת הקשה שהתגלעה באחרונה בין ועד המהנדסים בחברת החשמל לבין הוועד הכללי לגבי שיטת הבחירות לוועד העובדים במרחב חיפה והצפון.

בין היתר, קבעה רשות השיפוט, כי המועצה המרחבית אינה מוסמכת לשנות את שיטת הבחירות, אלא רק המועצה הארצית של העובדים, באישור האגף לאיגוד מקצועי בהסתדרות.

הרשות קבעה, כי לא ניתן לשנות את שיטת הבחירות סמוך למועד הבחירות, ועל כן הבחירות, יתקיימו ב-2 בנובמבר השנה במתכונת שבה שהתקיימו הבחירות הקודמות.

רשות השיפוט נדרשה לנושא בעקבות עתירה שהגישו ועד המהנדסים בחברת החשמל ועובד החברה, יצחק בלס, נגד מועצת העובדים במרחב, ארגון העובדים במרחב וביטון.

לתוצאות הבחירות הקרובות משמעות רבה, שכן מספר חברים מתכוונים להתמודד מול דוד ביטון, המכהן כמ"מ יו"ר ועד העובדים הארצי מאז פטירתו של היו"ר הקודם, יורם אוברקוביץ, לפני כשנה וחצי.

התוצאות צפויות להשפיע על מעמדו של ביטון במישור הארצי, שכן הוא מתכוון להתמודד גם לתפקיד היו"ר הארצי, מול יו"ר ועד העובדים בדרום, מיקו צרפתי.

לפי המתגבש, יו"ר מועצת העובדים ייבחר על-ידי חברי מועצת העובדים המרחבית הצפונית בהצבעה חשאית, למרות שהדבר מעולם לא נעשה בשיטה זו.

עוד נקבע, כי ועדת הבחירות תיבחר על-ידי מועצת העובדים בהקדם האפשרי.

ועד המהנדסים במרחב הצפון טוען, כי הוא זה שניצח במאבק, בעקבות ההחלטה שלא לשנות את שיטת הבחירות. ביטון טוען, כי הוא זה שניצח במאבק, משום שרשות השיפוט קבעה, כי הבחירות יהיו חשאיות.

ביטון לא הצליח במאבקו להצבעה ישירה וחשאית של העובדים ליו"ר הארגון. הרשות קבעה כי תישאר על כנה המתכונת הקודמת, שלפיה המועצה הנבחרת היא זו שתבחר את יו"ר הוועד. לטענת ביטון, שיטה זו דמוקרטית פחות.