ביקור המשלחת העסקית בדרא"פ הניב עסקאות ב-30 מיליון דולר

התמ"ת חתם במהלך הביקור על הסכם להגנה הדדית על השקעות, הסכם סחר עתידי והסכם חקלאי

המשלחת העסקית לדרום אפריקה, אשר התלוותה לביקורו במדינה של שר התמ"ת אהוד אולמרט בשבוע שעבר, חתמה על עסקאות בהיקף מוערך של כ-30 מיליון דולר. כך אמר היום (א`) ראש המשלחת, מנכ"ל נטפים, ארז מלצר.

במהלך הביקור חתם אולמרט על הסכם להגנה הדדית על השקעות בין המדינות, סוכם על דיונים לחתימת הסכם סחר במהלך 2005, ועל הסכם הבנות בתחומי החקלאות ופיתוח אזורים צחיחים.

כן סוכם כי חברות תקשורת ישראליות יוכלו להשתתף בשדרוג מערכת התקשורת של דרא"פ כבר במחצית 2005, בפרויקטים שהיקפם הכולל כמה עשרות מיליוני דולרים.

להערכת מלצר, במהלך הביקור נרקמו קשרים עם אנשים מרכזיים במשרדי הממשלה ובחברות הגדולות, שיבואו לידי ביטוי בהגדלת היקף הפעילות הישראלית במדינה זו בעתיד.

ההסכם החקלאי ייחתם בתוך מספר חודשים, בשילוב המרכז לשת"פ בינלאומי של משרד החקלאות. עד סוף השנה יאותרו בדרא"פ אזורים שבהם יוקמו חוות חקלאיות, שבהן ייעשה שימוש בטכנולוגיות ישראליות מתקדמות.

חברת שריונית חסם מסרה אתמול (א`) כי במהלך הביקור חתמה על הסכם בלעדיות עם חברת הכספות הגדולה בדרום אפריקה, סא סייף אקוויפמנט, להפצת דלתות ביטחון ב-1000 נקודות מכירה בדרום אפריקה.

מנכ"ל שריונית חסם, אבי שקד, אמר כי ב-2005 תייצא החברה לדרום אפריקה 15 אלף דלתות ביטחון בשווי שמונה מיליון שקל. ההערכות הן כי במהלך 2005-2006 יתפסו דלתות הביטחון של שריונית חסם כ-5% משוק דלתות הכניסה במדינה.