מאות תושבי גוש קטיף, ביניהם תלמידי בי"ס, מפגינים מול משכן הכנסת נגד ההתנתקות

דובר מועצת יש"ע: "החלטנו שלא לקיים הפגנה סוערת אלא עצרת מחאה שקטה"; ראש מועצת בנימין: "זו לא הפגנה אלא שיעור באזרחות"

מאות תושבי גוש קטיף, השומרון, בנימין והר חברון מתאספים בשעה זו בגן הוורדים שמול משכן הכנסת בירושלים. המארגנים מצפים להשתתפותם של 20 אלף איש. המפגינים, מרביתם תלמידי בתי ספר שלא הלכו היום ללימודים, עוטים על גופם חולצות טריקו כתומות עם הסלוגן "יש לנו אהבה והיא תנצח - גוש קטיף זה הבית שלי". כמו כן נראו סלוגנים נוספים כמו "צועדים קדימה עם גוש קטיף" ו-"גוש קטיף חולייה בשרשרת".

דובר מועצת יש"ע, יהושע מור-יוסף, אמר ל"גלובס", כי מועצת יש"ע קיבלה החלטה אסטרטגית שלא לקיים הפגנה סוערת אלא עצרת מחאה שקטה ללא צעקות בגנות וללא חסימת כבישים.

דברים דומים אמר ל"גלובס" גם ראש מועצת בנימין, פנחס ולרשטיין: "זו לא הפגנה אלא שיעור באזרחות. הבאנו הנה ילדים כדי ללמד ולהסביר להם מהם הזכויות שלהם בחברה, שאסור שיתנו לרמוס אותן. מטרתנו לשכנע את העם בגובה העיניים, ואני חושב שההצלחה של החברה הישראלית ב-48 השעות האחרונות היא שברור לכולם שבמהלך שנת 2005 יתקיימו פה בחירות".

לדברי ולרשטיין, יישובי מועצת בנימין אמנם אינם נכללים בתוכנית ההתנתקות, אך הוא חושש מהצפוי להם בעתיד. לדבריו, "היות ולא מדובר בתהליך עם הסכם מסודר, קיים החשש כי תוכניות ההתנתקות יגיעו גם אלינו".

בהתייחסו להשלכות הכלכליות של תוכנית ההתנתקות, בין היתר גם על בנימין, אמר ולרשטיין כי "ההשלכות הם שהמדינה לא משקיעה משאבים ותקציבים, בין אם בבתי ספר ובין אם לתשתיות, כי יש מי שסבורים שממילא הכל יפונה". לדבריו, הוא הגיע לגן הוורדים בגלל האמונה בתהליכים ציוניים: "תוכנית ההתנתקות תוביל לשבר נוראי בחברה הישראלית. גם אם לא יניפו יד אחת על חייל - צה"ל אחרי פינוי יישובים יהיה צה"ל אחר. צה"ל מהווה מאז קום המדינה כור היתוך, ולפיכך ציבור שיחוש נפגע יעזוב את כור ההיתוך הזה".

בשיחות בין מפגינים ניתן היה לשמוע לא אחת אמירות כמו "לאף אחד אין את הזכות למסור את הנכס שאלוהים נתן לנו. נשמור על הבית שלנו. באנו לכאן למחות נגד האנשים שחושבים שיש להם זכות להצביע נגד ישראל השלמה".

הכרוז, שהודיע כי העצרת תחל בשעה 11:45, הלהיט בדבריו את הנוכחים באומרו: "בעזרת השם הכנסת לא תקבל את ההחלטה לעקור יישובים. גוש קטיף והשומרון יהיו לעד בריבונות ישראל. אנחנו ננצח ונמשיך להתפתח, לגדול ולהקים עוד מאחזים ועוד בתי ספר, כי את המנגינה הזאת אי אפשר להפסיק".