יוסי בכר: למרות המשבר הפוליטי, אין ברירה אלא להמשיך במדיניות הכלכלית שהתווה נתניהו

לדבריו, הדרג המקצועי באוצר לא נערך לאפשרות התפטרותו של נתניהו; הבר: לא יהיו פריצות תקציב

"למרות המשבר הפוליטי, אפשר בהחלט להמשיך ולנהל את המדיניות הכלכלית. אין לנו ברירה אחרת, זו הדרך הנכונה, ואין לסטות ממנה. צריך להמשיך באותה המדיניות ששר האוצר הוביל בשנתיים האחרונות". כך אמר היום (ד`) מנכ"ל משרד האוצר, ד"ר יוסי בכר, עם הנחת הצעת תקציב המדינה וחוק ההסדרים במשק לשנת 2005.

בכר הדגיש, כי הדרג המקצועי באוצר לא נערך לאפשרות התפטרות שר האוצר, בנימין נתניהו. עוד אמר בכר, כי המדובר במדיניות שנתניהו מוביל בשנתיים אחרונות בגיבוי ראש הממשלה, אריאל שרון.

"תקציב 2005 מהווה המשך ישיר לאותה מדיניות. המדיניות הזו עובדת ואסור לנו לסטות מהדרך, שהובילה אותנו לצמיחה וליציבות בשווקים. שם אנחנו רוצים להיות", אמר בכר.

בכר ציין, כי האוצר הניח היום את הצעת התקציב ל-2005 ואת חוק ההסדרים על שולחן הכנסת, וכי הוא מאוד מקווה שהתהליך יהיה קצר ויאושר בכנסת. הדיון לקראת קריאה ראשונה יחל ביום ג` הבא, 2 בנובמבר. הוא הזהיר מפני ההשלכות שיהיו לפריצת מסגרות התקציב. בכר חלק שבחים למדיניות הריבית הזהירה של הנגיד הנוכחי, דוד קליין.

ראש אגף התקציבים באוצר, קובי הבר, שתקציב 2005 הוא תקציב המדינה הראשון שהוא מגיש לכנסת, אמר, כי לאוצר יש מדיניות כלכלית ברורה, עם סדרי עדיפויות. "לא נסכים לפריצת מסגרות התקציב. המשמעות, שאם מישהו ירצה לשנות את סדרי העדיפויות - האוצר ידרוש קיצוצים בסעיפי הוצאה אחרים", אמר הבר.

הבר הוסיף, כי הממשלה והאוצר עברו רק את מחצית הדרך, כאשר מחצית הדרך השנייה, אישור התקציב בכנסת, היא החשובה יותר, ולכן צריך לראות שב-31 בדצמבר התהליך ייגמר והתקציב יאושר.

הבר העריך, כי עם אישור התקציב בכנסת אפשר יהיה להגיע לשיעור הצמיחה הפוטנציאלי של המשק, אבל עם זאת ב-2005 התוצר יצמח פחות מהפוטנציאל. בנוגע לאומדן הצמיחה של 3.8%, אמר הבר, כי מדובר בתחזית סבירה, וכי נכון לעכשיו אין שום סיבה לשנותה. יחד עם זאת הבהיר, כי אם יידרשו התאמות בפרמטרים ובאומדנים הכלכליים, האוצר לא יהסס לבצע אותן. "בראייה שלנו יש חשיבות רבה לעמידה במסגרות, ביעדי הגרעון ובהוצאה הממשלתית, כפי שנקבעה על-ידי הממשלה".