נחתם חוזה הבקרה על תקציב הפיתוח של הרכבת

פי.בי תקבל שכר חודשי של 148 אלף דולר - 1.7 מיליון דולר בשנה, כשתקופת ההסכם היא 3 שנים עם אופציה לשנתיים נוספות

משרד האוצר חתם אתמול (ג') עם חברת הבקרה האמריקנית BRINCKERHOFF PARSONS, על חוזה לביצוע בקרה של תוכנית הפיתוח הרב-שנתית של רכבת ישראל. תקציב תוכנית הפיתוח של הרכבת הוא 24 מיליארד שקל.

פי.בי תקבל שכר חודשי של 148 אלף דולר - 1.7 מיליון דולר בשנה, כשתקופת ההסכם היא 3 שנים עם אופציה לשנתיים נוספות.

החשב הכללי, ד"ר ירון זליכה, שחתם על ההסכם, אמר כי תוכנית הפיתוח ברכבת ישראל הותנתה במינוי חברת בקרה בינלאומית, בלתי תלויה, שתפקח על הפעילות.

לדבריו, הניסיון בעולם מלמד כי העדר בקרה בלתי תלויה גורמת לחריגות גם בלוחות הזמנים וגם בתקציבים בשיעור של עשרות אחוזים. מאחר והסכם הפיתוח של רכבת ישראל מגיע להיקף עצום - 24 מיליארד שקל, היעדר בקרה בלתי תלויה היא בגדר סיכון שאסור למדינה לקחת, אמר. עבודות הפיקוח כוללות בדיקת שלבי התכנון, בחינת העלויות והאומדנים לכל פרויקט, פיקוח על הליכי המכרז ולוחות הזמנים ונוהלי אבטחת איכות.

שר התחבורה מאיר שטרית ציין בטקס החתימה כי רכבת ישראל נמצאת כיום בביצוע של 15 פרויקטים מרכזיים, ביניהם, קו נתב"ג-מודיעין בהשקעה של 1.5 מיליארד שקל; הקמת מסילה שלישית באיילון בהיקף של 280 מיליון שקל; שדרוג קו הרכבת מי-ם לת"א בהשקעה של 500 מיליון שקל ועוד.

משרדי פיקוח מקומיים וארגון המהנדסים התנגדו לבחירת חברה בקרה אמריקנית. לטענם, הפיקוח המקומי זול באופן משמעותי - עלות של 15 אלף דולר בחודש בלבד.