מקורבי שרון על אולטימטום נתניהו: "רה"מ לא מחזיק אף אחד באזיקים"

נתניהו: שרון צריך להחליט בין ממשלה שתלויה בפרס, פרץ וביילין לבין ממשלה לאומית

"ראש הממשלה לא מחזיק אף אחד באזיקים" - כך הגיבו היום (ד') מקורבי אריאל שרון, על האולטימטום שהציב אמש שר האוצר, בנימין נתניהו, להחליט בתוך שבועיים על קיום משאל עם על תוכנית ההתנתקות.

מקורבי שרון הדגישו, כי "הוא לא נבהל מהאיומים" והגיבו בביטול על איומי הפרישה של שרים מהממשלה.

שרון עומד להיפגש מחר עם סיעת המפד"ל, שתנסה לשכנע אותו להסכים לקיום משאל עם. השר זבולון אורלב כבר הבהיר, כי אם יוסכם על משאל עם - המפד"ל תתחייב להישאר בקואליציה עד הבחירות ב-2006.

אולם, לפחות בינתיים, מקורבי שרון טוענים, כי הוא ממשיך להיות נחוש בהתנגדותו לקיום משאל עם.

מבדיקה שנעשתה היום התברר, כי אין כרגע רוב בממשלה לאישור משאל עם. על-פי ההערכות, שמונה שרים תומכים בקיום משאל עם ולעומתם, עשרה שרים מתנגדים. מבדיקה גם עולה, כי בכנסת עדיין קיים רוב מוצק כנגד קיום משאל עם.

בתוך כך, השר עוזי לנדאו, אשר פוטר אמש ע"י שרון, הבהיר היום, כי יימשך המאבק הציבורי נגד ההתנתקות. "הפסדנו בקרב, אך המלחמה רק מתחילה", הוא ציין.

לנדאו הגדיר את אישור תוכנית ההתנתקות בכנסת כ"חוקי, אך מסריח".

עם זאת, הוא הבהיר, כי אין בכוונתו להביא לנפילת הממשלה והוא אף מתכוון לתמוך באישור תקציב המדינה, להוציא את הסעיפים הנוגעים לביצוע תוכנית ההתנתקות.

בנימין נתניהו המשיך לגלות היום נחישות בדרישתו לקיום משאל עם. "אני פועל על-פי צו מצפוני ולא פעם עשיתי זאת ואם צריך לוותר על ראשות הממשלה, או על משרד האוצר - אני אעשה זאת", הוא ציין.

נתניהו חזר על עמדתו שחייבים לקיים משאל עם, כדי למנוע קרע בעם.

נתניהו ציין, כי שרון "צריך בעצם להחליט איזו ממשלה הוא רוצה. לא מדובר בקניה. מנהיגים צריכים לקבל לפעמים החלטות לא פופולריות. תראה איזה התקפות חטפתי בתוכנית הכלכלית ואיזה התקפות אני חוטף כיום. מנהיג צריך לעשות את הדבר הנכון והשאלה היא מה נכון".

נתניהו הוסיף, כי "ראש הממשלה צריך להחליט בין ממשלה שתלויה בפרס, פרץ וביילין, שתביא לקרע עמוק בעם ולהתפוררות הליכוד, לבין ממשלת ליכוד וממשלה לאומית, שניתן כיום להקים אותה ולהמשיך בתוכנית שלו, תוך שמירה על אחדות הליכוד והקואליציה".

נתניהו מעריך, כי רוב חברי הליכוד תומכים בדרך של משאל עם. הוא הבהיר, כי בכוונתו לתמוך בהתנתקות מדורגת במשאל עם. "לאחר שהאבק מתפזר, יש רק הכרעה אחת - לשמור על אחדות העם והליכוד, או לפורר את האחדות. זו ההחלטה שראש הממשלה והחברים בליכוד צריכים לקבל".