סקר "גלובס"-סמית: נתניהו נפגע קשות בשל התנהגותו בהתנתקות

מבין הנשאלים 51% אמרו שמעמדו של שר האוצר ירד בעיניהם, לעומת 9% בלבד שמעמדו עלה בעיניהם

סקר "גלובס" ומכון סמית מעלה, כי מעמדו של בנימין נתניהו נפגע קשות בעיני הציבור בשל דרך התנהלותו בנושא תוכנית ההתנתקות. הסקר גם קובע שוב, כי בציבור הישראלי קיים רוב לתוכנית ההתנתקות, אם כי מדובר על ירידה לעומת סקרים קודמים.

בקרב כלל הציבור, קיימת תמיכה של 55% בהתנתקות לעומת התנגדות של 37%. השיעור זהה למעשה בין מצביעי הליכוד, ואילו בין מצביעי העבודה מדובר ברוב מוחלט של 89% מול 5%.

עוד עולה, כי רוב קטן - 48% מול 45% - מתנגד לעריכת משאל עם. רוב זה קיים גם בקרב מצביעי הליכוד, ואילו בין מצביעי העבודה נרשם רוב של שני שלישים (67%) נגד קיומו של משאל עם.

בסיומו של השבוע הפוליטי הסוער, זוכה ראש הממשלה, אריאל שרון, לציונים גבוהים: 58% סבורים שהוא ממלא את תפקידו טוב מאוד או טוב למדי, לעומת 37% שדעתם עליו שלילית. בין מצביעי הליכוד הרוב הוא 70% לעומת 27%, ובין מצביעי העבודה - תמיכה מפתיעה של 68% לעומת 27% בלבד המותחים ביקורת.

נתניהו נפגע קשות עקב מהלכיו ביום ג' בכנסת. 51% מהנשאלים אמרו שמעמדו בעיניהם ירד, לעומת 9% בלבד שמעמדו עלה בעיניהם. אכזבה קשה צפויה לנתניהו בקרב מצביעי הליכוד: 51% סבורים שמעמדו ירד, לעומת 11% ששיפרו את דעתם עליו.

הסקר בדק גם את כוונות ההצבעה של הציבור. 26% עדיין לא החליטו בעד מי יצביעו. להערכת הסוקרים, הליכוד היה מאבד היום שמונה מנדטים, העבודה מאבדת שניים, ושינוי - לפחות שישה.