גם לבנת ירדה מהעץ: "אני רואה את הכל מאחורי וכך גם ראש הממשלה"

בסיומה של פגישה עם ראש הממשלה אמרה לבנת: "במקום שבו יש חשש לכך שהדברים יובילו להתמודדות פנימית ואיזה שהוא פיצול או קרע פנימי בתוך הליכוד - אני לא בעניין"

שרת החינוך לימור לבנת נפגשה הבוקר עם ראש הממשלה אריאל שרון במה שהוגדר כפגישת פיוס בין השניים, ובסיומה שוחחה עם עיתונאים, כשמדבריה אין ספק היכן היא נצבת היום מבחינה פוליטית-פנימית בתוך הליכוד.

"אני רואה את הכל מאחורי וכך גם ראש הממשלה", אמרה לבנת, תוך שהיא מדגישה כי התנהלותה בשבוע שעבר היתה אך ורק מתוך כוונה להגיע למשאל עם בנושא ההתנתקות, ולא מתוך כל כוונה אחרת.

בסוף השבוע שעבר הגיבה השרה לבנת בצורה חריפה לאחר פירסום הידיעות בכלי התקשורת על כך ששר האוצר נתניהו הוביל את המהלך בכנסת בשבוע שעבר מתוך אינטרס אישי בשל התמודדותו העתידית על תפקיד ראש הממשלה מול אריאל שרון. השרה לבנת הבהירה בצורה ברורה "במקום שבו יש חשש לכך שהדברים יובילו להתמודדות פנימית ואיזה שהוא פיצול, לאיזה שהוא קרע פנימי בתוך הליכוד - אני לא בעניין. כל מה שאמרתי בא מתוך המקום האידיאולוגי הערכי שבו אני גדלתי כל חיי ובו אני מאמינה... מכיוון שכך, ראיתי לנכון לנסות למצוא קונצנזוס רחב יותר... לא באתי משום מקום אחר, אני מעריכה את ראש הממשלה והוא יודע את זה".

השרה לבנת חזרה ואמרה "אנו פעלנו בשיתוף פעולה בעניין משאל העם. כל מה שעלול, אם עלול להתפרש באופן שונה, אני לא שותפה לו", חזרה השרה לבנת פעם נוספת בכדי להסיר כל ספק באשר לדבריה, בעקבות השיחה עם ראש הממשלה שרון. בלישכת ראש הממשלה הגיבו בסיפוק רב מדבריה הברורים של השרה לבנת אל מול העיתונאים.

בקרב קבוצת המורדים בליכוד שוררת אכזבה מהתנהלותו של שר האוצר בנימין נתניהו. בקרבת ראש הממשלה מזהים היטב את המצב העדין אליו נקלע שר האוצר ולפיכך מנסים להכין את הסולם גם לשר עצמו, על מנת שירד מהעץ הגבוה אליו טיפס. השרה לבנת התייחסה גם לנושא זה ואמרה לעתונאים: "דיברתי עם שר האוצר אתמול בלילה, עדכנתי אותו שאני עומדת להיפגש עם ראש הממשלה, היתה לנו שיחה טובה. אני מאד מקווה ששר האוצר ישאר חבר בממשלה... ויתרום לאחדות הליכוד".

נציין כי שר האוצר יצא ביום חמישי שעבר לביקור פרטי בן שלושה ימים בארה"ב והוא אמור לחזור מחר בבוקר.