נכון להרגע, אין שינויים בסדר היום, למרות שטרם הוסר איום הפרישה של נתניהו

שר האוצר אמור להציג בעוד יומיים ביום שלישי את הצעת התקציב לשנת 2005 בסכום כולל נטו של כ-265 מיליארד שקל, לקראת ההצבעה בקריאה ראשונה

נכון להרגע, אין שינויים בסדר היום, למרות שטרם הוסר איום הפרישה של שר האוצר בנימין נתניהו. נתניהו אמור להציג בעוד יומיים ביום שלישי את הצעת התקציב לשנת 2005 בסכום כולל נטו של כ-265 מיליארד שקל, לקראת ההצבעה בקריאה ראשונה. נתניהו חוזר היום (א`) לישראל מניו יורק בטיסת אל-על, אך לא ישתתף ולא אמור היה להשתתף היום בישיבה השבועית של הממשלה.

נכון לשעת כתיבת הידיעה, גורמים פוליטיים בכירים בירושלים הבהירו כי עוד לא נקבע מועד לפגישת העבודה עם רוה"מ אריאל שרון. לדבריהם "זה לא יהיה מייד. הכל נזיל. "הגורמים הבכירים העריכו עם זאת כי עד להצבעה בקריאה ראשונה, יהיו ניסיונות לפיוס בין נתניהו לשרון. על נטישת נתניהו וגלגול האחריות למשבר על אחרים, אמרו הבכירים, "שאף אחד לא יתחמק מאחריותו".

ה-9 בנובמבר הוא מועד פרישת נתניהו מהתפקיד, אם יממש את איום הפרישה. מקורביו מסרו כי על סדר יומו של נתניהו שלושה נושאים, שניים בסדר עדיפות מיידי, והאחרון פחות קריטי מבחינתו:

אישור המלצות צוות בכר לרפורמה בבנקאות בשוק ההון. המלצות בכר יפורסמו ביום ב` ה-8 בנובמבר במסיבת עיתונאים שתתקיים אופן חריג, מחוץ לבניין משרד האוצר, בקיבוץ מעלה החמישה בואכה ירושלים. ביום ראשון ה-14 בנובמבר תקיים הממשלה דיון ראשון בהמלצות. יצוין כי זו פעם ראשונה מזה שנים רבות שהאוצר מזמן מסיבת עיתונאים מחוץ לבניין האוצר ומחוץ לירושלים. בעבר מסיבות העיתונאים של האוצר התקיימו בבניין או באתר סמוך לבנין האוצר (מוזיאון ישראל) או מוזיאון ארצות המקרא.

אישור תקציב 2005 בקריאה ראשונה ברוב בולט, בעדיפות רוב הגדול מהרוב שהושג בהצבעה על תוכנית ההתנתקות 75 ח"כים בעד 45 נגד.

האצה בדיונים שמקיים צוות האיתור בראשות מנכ"ל משרד רוה"מ אילן כהן ומנכ"ל משרד האוצר יוסי בכר, וגיבוש כמעט סופי של רשימת המועמדים לתפקיד נגיד בנק ישראל. יצויין כי במועד הרכבת ממשלת שרון השנייה, ניתנה בידי נתניהו זכות וטו בנוגע למינוי נגיד בנק ישראל. יש האומרים כי זכות הוטו מעוגנת במסמך משפטי.

ואילו הבוקר שרת החינוך לימור לבנת, חזרה בה הבוקר מהאולטימטום שהציבה לראש הממשלה שרון, לפיה תפרוש מהממשלה אם לא יערך משאל עם על תוכנית ההתנתקות. מקורבי לבנת מסרו כי הפגישה עם שרון היתה טובה. לדבריהם, אמרה לבנת כי נתניהו הפך את זה למשחק פוליטי עם שרון, ולכן "אני במשחק הזה לא משחקת".