יורם גלובוס: נסיונות אחי לנהל הסכסוך בינינו בביהמ"ש המחוזי נועדו ללחוץ עלי

מבקש להעביר התביעה לבית המשפט לענייני משפחה, לדיון בדלתיים סגורות

"הנני המום וכואב על המצב העגום אליו הגעתי, בו אני חייב לעמוד אל מול אחי, שלא הותיר בידי כל ברירה, ויצר מצב בו שני האחים עומדים משני צידי המתרס, ועושים זאת בדלתיים פתוחות בפני כל הציבור". כך אומר יורם גלובוס, בתצהיר שהגיש לבית המשפט.

התצהיר המשלים הוגש במסגרת בקשה של יורם גלובוס להעביר את הדיון בתביעה על סך 1.3 מיליון שקל, שהגיש נגדו אחיו, אמנון גלובוס, לבית המשפט לענייני משפחה. אמנון מאשים את אחיו יורם בהפרת התחייבויות כלפיו, על פי הסכם ביניהם מאוגוסט 94'. הוא טוען, כי אחיו ניצל זכויות שהיו מוקנות לו, תוך נישולו.

יורם גלובוס, באמצעות עו"ד גד טיכו, טוען, כי אחיו מנסה ליצור מצג לפיו הסכסוך העומד מאחורי התביעה מקורו בסכסוכים עיסקיים למיניהם, ולא בקירבה המשפחתית שבינו לבין אחיו. אמנון מתעקש לנהל את התביעה בבית המשפט המחוזי ולא בבית המשפט לענייני משפחה, שם הדיונים מתנהלים בדלתיים סגורות, וניתן לשמור על צנעת חיי משפחת גלובוס, מתוך רצון ללחוץ עלי, טוען יורם גלובוס.

לטענתו, במהלך השנים הוא העניק לאחיו כספים במתנה, והבטיח לו במתנה דירות ואופציה לקבל שווי כספי של 500 אלף דולר ללא כל תמורה, ומבלי שהיה חייב לו דבר, והכל על-מנת לרצותו.

בנוסף, נטען, העניק לו מתנות רבות נוספות בסכומי כסף ניכרים, סמך על אחיו הפקיד בידיו את הניהול השוטף של עסקיו ללא כל ביקורת, ערך לכבודו מסיבות, ומימן עבורו נסיעות לחו"ל. אולם, טוען יורם גלובוס, הלה הפר את האמון שנתן בו, הגיש כנגדו תביעות והכל על מנת לנסות ולסחוט ממנו כספים נוספים.

יורם גלובוס אומר עוד, כי נאלץ להודיע על ביטול המתנות והבטחות למתנות, ובימים אלו מוגשת על-ידו תביעה בבית המשפט לענייני משפחה נגד אחיו אמנון בגין המתנות שנתן לו. (ת"א 385/98