בעבודה נוטים להקצין עמדות נגד הממשלה לקראת ההצבעה על תקציב 2005

פרס: מפלגת העבודה לא תוכל להמשיך ולתמוך בשרון ולשלם על כך מחיר פוליטי; "אין כל סיבה מדוע סעודיה לא תתרום מיליארד דולר בשנה לפיתוח הרשות הפלסטינית"

סיעת העבודה תגבש עד מחר (ד') את עמדתה הסופית לגבי תקציב 2005 אבל הנטייה היא להקצין עמדות נגד הממשלה. הסיעה ביטלה אמש דיון על התקציב בגלל מחלת יו"ר הסיעה ח"כ דליה איציק. עמדתה היא שיש לתת לליכוד רשת ביטחון גם בתקציב בניגוד לקו של יו"ר העבודה שמעון פרס שמוביל את ההקצנה.

יו"ר האופוזיציה, ח"כ שמעון פרס, אמר אמש: "מפלגת העבודה לא תוכל להמשיך ולתמוך בשרון ולשלם על כך מחיר פוליטי. בעיני אנשי הליכוד אנחנו גם פסולי חיתון וגם צריכים לשלם מזונות". הוא דיבר בוועידת המרכז הישראלי לניהול, וטען כי אפילו אם שרון יגייס רק רוב קטן למימוש תכנית ההתנתקות, הדבר עדיף על פני הליכה לבחירות.

סיעות העבודה ועם אחד הן קרש ההצלה היחיד של הליכוד בהצבעות על חוקי הפיצויים והתקציב, בתרומת 21 הקולות שלהן, אם מורדי הליכוד יתנגדו גם לתקציב. גם לעבודה יש "רשימת קניות" לתיקון עוולות התקציב האנטי חברתי לפי השקפתה, שעלותה לפחות מיליארד שקל. היא כולל גם את תביעות המגזר הערבי.

ללא רוב לתקציב בקריאה הראשונה, ההצבעה תדחה ותתחיל הספירה לאחור של הקדמת הבחירות. ללא תקציב עד סוף מארס 2005, הכנסת חייבת להתפזר. פרס אמר אמש כי "עריכת בחירות בעת הזאת תהיה שגיאה מדינית וכלכלית. עדיף להקדיש את המאמצים ב-2005 לענייני כלכלה וחברה במקום לצחצוח חרבות פוליטי".

פרס גם אמר כי ברצועת עזה מתחולל היום שבר כלכלי נורא ונדרש גיוס מהיר של תורמים חדשים לרשות הפלסטינית לפיתוח התשתיות ברצועה. "אני חש בעייפות רבה אצל התורמים הקיימים, האירופים והאמריקנים. אין כל סיבה מדוע סעודיה לא תתרום מיליארד דולר בשנה אחרי שהרוויחה לאחרונה מיליארדי דולרים מעליית מחיר הנפט בעולם".