משרד הפנים מינה חשבים מלווים ל-41 רשויות מקומיות שיפקחו על ההבראה

בר-לב: רשות שלא תשלם לעובדיה את שכר ספטמבר תוך 48 שעות - ימונה לה חשב מלווה ואף ועדה קרואה

משרד הפנים מינה 38 חשבים מלווים ל-41 רשויות מקומיות לשם מעקב ופיקוח על ביצוע תוכניות הבראה ומינהל תקין. כך אמר ל"גלובס" מנכ"ל משרד הפנים, רו"ח גדעון בר-לב.

בין הרשויות שמונו להן חשבים מלווים: קרית-מלאכי, שבראשותו של ליאור קצב; ראש העין; פרדס חנה-כרכור; יהוד; לוד; חצור; סחנין; אופקים; עכו; מעלה אפרים; נצרת וטירה בנוסף, מרבית הרשויות שמונו להן חשבים מלווים משתייכות למגזר הערבי.

בפגישה שקיים אתמול (ב`) בבוקר עם החשבים המלווים, הנחה אותם בר-לב להימנע מלקבל נתונים שאינם בדוקים ולא להסתפק בדיווחים המתקבלים באמצעות הטלפון. "הדגשתי בפניהם את החשיבות שבלהיות נוכחים בשטח ולדווח מהשטח. רואי חשבון הם רואי חשבון ולא שומעי חשבון".

בר-לב הנחה את החשבים להעביר למשרד הפנים דיווח חודשי על הנעשה ברשות אותה הן מלווים, ודיווח מיידי על כל דבר חריג המתרחש באותה רשות.

לדבריו, חשבים מלווים מונו בעיקר מסיבות של פיקוח ובקרה על ביצוע תוכניות ההבראה, שהרשויות המקומיות התחייבו ליישם בתמורה למענקים שהמדינה העניקה לכל אחת מהן. בנוסף, חלק מהחשבים המלווים מונו גם לבדוק אי-ניהול תקין ברשויות מסוימות. "משרד הפנים נחוש בדעתו להנהיג מדיניות נוקשה נגד רשויות שלא יקיימו את הנדרש מהן", אמר בר-לב.

בתוך כך, הודיע הבוקר בר-לב, כי רשות מקומית אשר לא תשלם לעובדיה את משכורות חודש ספטמבר תוך 48 שעות - ימונה לה חשב מלווה ואף ועדה קרואה, שמשמעותה פיזור הנהלת העיר.

במכתב ששלח לרשויות המקומיות כתב בר-לב, כי רשות שלא תעביר למשרד הפנים דיווח כי שילמה את משכורות ספטמבר, המשרד יפעל כאמור למינוי חשב ואף למינוי ועדת חקירה לבדיקת תפקוד הרשות והעומד בראשה.

המכתב נשלח לרשויות לגביהן קיבל משרד הפנים דיווח על בעייתיות בתשלום שכר ספטמבר. בין מקבלות המכתב: אור-יהודה, מטולה, קרית-גת, קרית-שמונה, שפרעם, עמק הירדן ובית שאן.

שר הפנים, אברהם פורז, חזר ואמר היום, כי לא ייתכן שרשויות מקומיות ללא קשיים כספים אינן משלמות שכר לעובדים במכוון, ובכך יוצרות משבר מלאכותי וגורמות למדינה לשלם כספים נוספים, כשיש להן את היכולת לשלם משכורות.