זה אותו מזוז?

אדם המתקרא מני מזוז אמר היום שצריך להילחם בשחיתות השלטונית העוברת כל גבול. האם זה אותו מזוז שקבע שאין בעיה עם 2 מיליוני הדולרים שגלעד שרון קיבל מהקבלן אפל בשביל לשוטט קצת באינטרנט?

אדם המתקרא מני מזוז אמר היום שצריך להילחם בשחיתות השלטונית העוברת כל גבול. האם זה אותו מזוז שקבע שאין בעיה עם 2 מיליוני הדולרים שגלעד שרון קיבל מהקבלן אפל בשביל לשוטט קצת באינטרנט? שאפילו לא מתח ביקורת על האב והבן?

הלו, זה מזוז? מני מזוז? זה היועץ המשפטי לממשלה? זה שדיבר היום (ג`) בכנס שדרות? הלו, זה אותו מזוז שקבע שראש הממשלה שרון בסדר גמור שהיה בקשרים עם דוד אפל, חבר מרכז הליכוד? זה המזוז משדרות? אותו יועץ משפטי לממשלה שקבע שאין שום בעיה עם 2 מיליוני הדולרים שגלעד שרון קיבל מהקבלן אפל בשביל לשוטט קצת באינטרנט? מזוז שקבע ש-2 המיליונים אינם ראייה מספיקה בשביל להגיש כתב אישום על שוחד? אותו מזוז שקבע שאין בעיה עם זה שבשיחה בין שרון לאפל נאמר במפורש שהילד יעשה הרבה כסף אצל אפל? אותו מזוז שקיבל כהגיונית את טענת ראש הממשלה שלא ידע על העסקאות של בנו, שלא היה לו מושג על הכסף שקיבל מאפל?

היום הופיע בכנס שדרות אדם שגם הוא מתקרא היועץ המשפטי לממשלה, מני מזוז. אבל האיש משדרות אמר את הדברים הבאים: "תופעת השחיתות הפוליטית צריכה להוות מטרה למלחמה מתמדת". וואלה, אם הקול לא היה של גבר, היינו חושבים שזאת עדנה ארבל. "התרבות השלטונית בישראל הפכה חסרת בושה" - אמרה ארבל, אה, סליחה, אמר האיש משדרות המתקרא מני מזוז.

"יש לחתור לכך שפעולות מסוימות הנעשות היום בישראל ייתפשו בציבוריות הישראלית ועל-ידי נבחרי הציבור כמעשה שלא ייעשה, גם אם אינו עבירה" אמר האיש משדרות המתקרא מני מזוז. אבל איך, איך נחתור לכך, כאשר מני מזוז שיושב בירושלים חתר חתירה עמוקה נגד המגמה הזאת, נגד כל הנורמות הציבוריות, כאשר לא רק ש"זיכה" את שרון, אלא אפילו לא מתח ביקורת על מעשיו? אז איך יוכל מזוז מירושלים ליישם וליישב את מעשיו עם דיבוריו של מזוז משדרות?

אין "טוב לנו"

כולם, בכל מקום, עוסקים בשאלה מי מהמועמדים בבחירות לנשיאות ארה"ב יהיה טוב יותר "לנו". אנחנו שומעים שהערבים והפלשתינים, למשל, רוצים את קרי כי רואים בבוש אויב האיסלם. לא הטרור, האיסלם. מתבקש, לכן, שרוב הישראלים ירצו את בוש.

אני סבור שלנו זה ממש לא משנה מי ייבחר. אם בוש נראה היום "יותר טוב" לנו, זה לא אומר שהוא יהיה כזה גם בעתיד, ואותו הדבר, במהופך, נכון גם לגבי קרי. מותר לזכור שאחרי בוש האב נורא חששנו מקלינטון הדמוקרטי. בסך הכל אפשר לדעת רק בזמן אמת, כאשר הנשיא נזקק להחליט לגבי סיטואציה מסוימת או דרך.

ובכלל, מה זה "יותר טוב לנו"? מה זה "לנו"? אם קרי יהיה יותר נוקשה כלפינו וישאף, למשל, לכפות הסדר, זה טוב או רע? תלוי עם מי מדברים. כלומר, אין "מה טוב לנו", כי ה"לנו" שלנו רחוק מלהיות עשוי מקשה אחת. מה שבאמת טוב לנו זה שהבחירות כבר יהיו מאחורינו ואפשר יהיה לחזור ולטפל בעניינים החשובים באמת.