העיצומים בבנק ישראל מונעים מהאוצר, לראשונה, לפרסם את נתוני הגירעון

כמעט כל מערכת הפיננסים שמתנהלת באמצעות, ועל ידי, בנק ישראל משובשת בשל העיצומים

משרד האוצר לא יכול לפרסם בזמן את נתוני הגרעון, ההכנסות ממיסים ויבוא מוצרי הצריכה לחודש אוקטובר, בגלל העיצומים שנוקטים העובדים בבנק ישראל. הנתונים היו אמורים להתפרסם עוד אתמול ה-1 בחודש, אך הם מעוכבים כבר יומיים וספק אם יפורסמו גם מחר. גם בנק ישראל מתקשה לפרסם בזמן את הנתונים של יתרות מטבע חוץ.

כמעט כל מערכת הפיננסים שמתנהלת באמצעות, ועל ידי, בנק ישראל משובשת בשל העיצומים בבנק. נציין, כי זוהי הפעם הראשונה שמתעכב פרסום נתוני הגירעון.

מהאוצר נמסר כי כדי לפרסם את נתוני הגרעון וההכנסות לחודש אוקטובר צריך לסגור אותם עם בנק ישראל. מדוברות בנק ישראל נמסר כי אכן יש שיבושים כתוצאה מהעיצומים שנוקטים העובדים בבנק, וכי כל מיני חלקים של מחלוקות אינם מתפקדים באופן מלא. "באופן כללי מדובר בחשבות, במחלקת טכנולוגיית המידע, במחלקה המוניטרית ובמחלקת מלוות המדינה. יש גם שיבושים בדיווחים לגבי המתנהל בחשבונות הממשלה ובחשבונות הבנקים בבנק ישראל.

יש גם בעיות מסוימות בסליקת צ'קים, מערך חדיש ומרכזי שהוקם רק לאחרונה, ושלהן השלכות רוחב נוספות גם בנוגע לניהול יתרות המט"ח של מדינת ישראל. בנוגע לתשלום משכורות חודש אוקטובר לעובדי המדינה, נמסר מהאוצר: "בדקנו את העניין. כל עובדי המדינה והגימלאים קיבלו את משכורות חודש אוקטובר. לנו לא ידוע על שיבושים או על עיכובים בתשלום משכורות".

השיבושים החריפים בבנק ישראל הינם למרות החלטת הנגיד, דוד קליין, מאתמול על קידום חד-צדדי בדרגות ל-20% מהעובדים, המשקף עליית שכר של 10%-15%.

מוקדם יותר פורסם כי היום מנעו העובדים הנפקות מק"מ בהיקף כולל של 3.8 מיליארד שקל. מדובר בהנפקת סדרת מק"מ חדשה לשנה בסך 3.4 מיליארד שקל, והנפקת עוד 400 מיליון שקל בסדרת מק"מ קיימת. כן מנעו העובדים ביצוע חוזים עתידיים על המק"מ.

יצוין, כי המק"מ משמש כיום כלי מרכזי בניהול מדיניות הריבית של בנק ישראל.

עד כה לא ניתן היה להשיג את תגובת ועד העובדים של בנק ישראל.