אהרון לויט מכר מניות תרו ב-5.5 מיליון דולר

לויט פרש באחרונה מהחברה בעקבות סכסוך משפחתי עם אחריו, בארי לויט

חודש ימים לאחר הודעתה הרשמית של תרו פרמצבטיקל על פרישתו של נשיא החברה, אהרון לויט, מתפקידו, בוחר זה האחרון להתחיל ולממש את אחזקתו בחברה. מדיווחים שהוגשו לרשות ני"ע האמריקנית עולה, כי אהרון לויט ובני משפחתו מימשו ב-29 לחודש כ-203 אלף מניות תרו, לפי מחיר מכירה ממוצע של כ-27 דולר, תמורת כ-5.5 מיליון דולר.

המימושים של אהרון לויט ובני משפחתו הם לא רק תוצאה של פרישת לויט מהחברה לאחר למעלה מ-20 שנה בתפקיד, אלא גם תוצאה של מחלוקת אשר נוצרה בינו לבין אחיו, בארי לויט, כיום יו"ר החברה. המחלוקת בין האחים לויט נוצרה כאשר אהרון, האח הצעיר מבין השניים, הגיש תביעה נגד בארי ובני משפחתו בה דרש לחלק את מניות תרו המוחזקות על-ידי החברות המשפחתיות - TDC ו-R&J - בין בעלי מניותיהן.

מאבק משפחתי

המאבק על הרכוש המשפחתי בין האחים לויט אינו שונה בהרבה ממאבקי רכוש אחרים שנראו כאן בארץ וגם בחו"ל, אבל הוא הפך למעניין יותר גם בגלל האופן בו התנהלה תרו לאורך השנים מול המשקיעים, דהיינו - חברה "מופנמת" יחסית אשר לא מספקת הרבה מידע מעבר לנדרש. הוסיפה לעניין העובדה שהסכסוך בין שני האחים התפתח במקביל להתדרדרות בעסקיה של החברה ובשווי השוק שלה.

תזכורת קצרה: על-פי מסמכי החברה אשר פורסמו לקראת סוף חודש יוני, אהרון לויט מחזיק ב-3.5% מההון בעוד בארי לויט מחזיק ב-6.6%. 2.6% מאחזקתם של האחים לויט הייתה באמצעות החברה המשפחתית R&J, אך מכיוון שהשניים החזיקו בחלקים שווים בחברה זו, R&J לא הפכה לסלע המחלוקת בין השניים. מי שכן יצרה מחלוקת בין השניים היא TDC, המחזיקה בכ-10% מהון המניות של תרו ובה, ככל הנראה, לא מחזיקים השניים בשיעורים שווים.

הסכסוך בין השניים בא לבסוף על פתרונו, כאשר שני הצדדים הגיעו להסכמה כי אהרון לויט יקבל את מלוא האחזקה ב-R&J בתמורה לחלקו ב-TDC וכי זו האחרונה תמכור בשוק כ-510 אלף מניות של תרו ותשלם את תמורתן (לאחר מס) לאהרון לויט ובני משפחתו, עד סוף חודש יולי בשנה הבאה. בעקבות כך, אהרון לויט ובני משפחתו יחדלו להיות בעלי מניות ב-TDC.

TDC החלה ליישם הסכם זה כבר בחודש אוגוסט האחרון, כאשר מכרה חבילה של 50 אלף מניות תמורת כמיליון דולר. כעת, מתחיל גם אהרון לויט להנזיל את מניותיו בחברה. יצוין כי שווי אחזקתו של אהרון בחברה, בהתחשב בתנאי ההסכם וכולל שווי המימושים, עומד כיום על כ-42 מיליון דולר.

סביר להניח כי אהרון לויט היה מעדיף לממש את המניות טרם הנפילה, כאשר הן עוד נסחרו ברמות שבין 45-50 דולר. אבל גם מימוש ברמות הנוכחיות עדיף על-פני מימוש ברמות השפל (כ-19 דולר) אליהן נפלה המניה לאחר פרסום דו"חות הרבעון השני. תרו נסחרת כיום לפי מחיר של כ-27 דולר, לאחר שהשלימה בשלושת החודשים האחרונים עלייה של כ-40%, לשווי חברה של קרוב ל-800 מיליון דולר.

יעד של 31 דולר

בבית ההשקעות CIBC מעריכים היום כי מניית תרו יכולה לטפס ב-12-18 החודשים הקרובים, לרמה של 31 דולר, ונותנים לה המלצת תשואת סקטור. ב-CIBC מציינים כי תוצאות הרבעון השלישי של החברה מוכיחות כי תרו מתחילה להתאושש וכי היא צפויה לחזור לשיעורי רווחיות אליהם הייתה מורגלת טרם הרבעון השני, כבר במהלך 2005.

תרו סיימה את הרבעון עם הכנסות של כ-73.3 מיליון דולר, רווח תפעולי של כ-2.4 מיליון דולר ורווח נקי של כ-4 מיליון דולר. ב-CIBC צופים כי את הרבעון הרביעי תסיים החברה עם הכנסות של כ-80.5 מיליון דולר, רווח תפעולי של כ-8.4 מיליון דולר ורווח נקי של כ-6.2 מיליון דולר. *