קשה לשחזר את "רק בישראל"

התוכנית "איפה אתה חי" של ארז טל השיגה רייטינג של 18.3% בממוצע בעונה הראשונה שלה, לעומת 23.3%-19.6% לעונות "רק בישראל"

למרות רייטינג ממוצע של % 18.3 לתוכנית "איפה את חי", ארז טל, אחד מהטאלנטים הבולטים, המוכשרים והמבוקשים של ערוץ 2, לא מצליח לשחזר את ההצלחה שהיתה לו בעבר עם התוכנית "רק בישראל". למעשה, הרייטינג הממוצע של "איפה את חי" כמעט זהה לרייטינג הממוצע הנמוך ביותר בשנים האחרונות אליו הגיע טל באמצעות תוכניותיו השונות.

"איפה את חי" סיימה את העונה הראשונה (לפני כשבוע וחצי), לאחר עשר תוכניות עם רייטינג ממוצע של % 18.3. כצפוי מתוכניותיו של טל, "איפה אתה חי" התחילה את העונה ביולי האחרון עם ממוצע רייטינג גבוה במיוחד שעמד על כ-25%, אולם הרייטינג הלך ודעך עד ל-13.1%, והתייצב על ממוצע של 18.3% בקרב משקי הבית היהודיים.

יצוין כי ל"איפה את חי" כמה נסיבות מקלות, כאשר בראש ובראשונה היא העונתיות. בעוד שהעונה הראשונה של "רק בישראל" שודרה בחודשי חורף 99-2000 והגיעה לרייטינג ממוצע של % 23.3, אזי העונה הראשונה של "איפה את חי" שודרה במהלך תקופת הקיץ הנוכחי. למרות שמשנה לשנה ההבדלים בהיקף הצפייה בין עונת החורף לעונת הקיץ מטשטשים, עדיין החורף הוא בעוצם העונה "החמה" של הטלוויזיה.

מנגד, יש לזכור כי למרות הביקורות שקיבלה התוכנית לאורך כל תקופת שידורה, "איפה את חי" הינה אחת מתוכניות הבידור המובילות בערוץ 2 ובכלל.

"רק בישראל הדור הבא", קרי העונה השנייה ששודרה בדצמבר 2001 ועד יוני 2002, כבר הצליחה לשחזר רק באופן חלקי את ההצלחה של העונה הראשונה ורשמה רייטינג ממוצע של % 20.5. עונה לאחר מכן הרייטינג הגיע ל-19.6%.

גם "הכספת" של טל רשמה בשנת 2000 רייטינג ממוצע של 20.5% בקרב משקי בית יהודיים, ואילו את העונה האחרונה, שהחלה באוגוסט 2003 ונמשכה עד אוקטובר 2003, סיימה עם רייטינג נמוך באופן יחסי של 18%.

למרות הרייטינג הגבוה עימו החלה התוכנית, לא מעט תוכנית סבלו מרייטינג ממוצע שנע סביב 15%.

מסיכום העונה שערכה זכיינית ערוץ 2 קשת ל"איפה את חי", עולה כי למעלה מ-2.7 מיליון צופים נחשפו לתוכנית במהלך העונה.

"לאורך כל העונה הייתה 'איפה אתה חי' תוכנית הבידור המובילה בטלוויזיה ובעונת הקיץ הייתה בין עשר התוכניות המובילות בצפייה, כאשר מקדימות אותה ארבע תוכניות אחרות של קשת ו'מדינה על המשקל' של רשת. בהשוואה לרצועת השידור בה שודרו רוב הפרקים (21:30-23:00), נרשמו פערים בצפייה של יותר מ-20%", נמסר מקשת. *