המועצה לצרכנות: קיימים ליקויים חמורים בפשרה בין רמדיה לתובעים הייצוגיים

המועצה לצרכנות טוענת, כי קיימים פגמים חמורים בהסכם הפשרה בין רמדיה לבין התובעים הייצוגיים נגדה, לפיו ישלמו רמדיה והחברה הגרמנית הומנה 7.25 מיליון שקל לצרכני רמדיה צמחית.

לטענת המועצה לצרכנות, באמצעות עורכי הדין זאב ש. פרידמן ויוסי ברג, הסכם הפשרה אינו עומד במבחן התוצאה, והוא פוגע בחברי הקבוצה ובציבור כולו. לכן מבקשת המועצה מבית המשפט להורות לצדדים לתקנו.

לדברי המועצה, תביעה ייצוגית אמורה לפצות את הנפגעים ולהרתיע תאגידי ענק נוספים מלפגוע בציבור, ומכאן חשיבות הפיצוי הראוי. לדעת המועצה, לבחינה ביקורתית של ההסכם על-ידי בית המשפט חשיבות רבה, מאחר שמדובר בפרשה טראגית של אובדן חיי אדם, נכויות קשות ועוגמת נפש לרבבות הורים.

לטעתה, לא יתכן שבפרשת הסיליקון בחלב של תנובה, שבה לא היו נפגעים בנפש, הוערך הפיצוי ב-150 מיליון שקל, ואילו בפרשת רמדיה, שבה תינוקות קיפחו חייהם, "תקנה לה החברה את שלומה בסכום מזערי של 7 מיליון שקל".

היום (ה') התקיים בבית המשפט הדיון בפני השופט אורי גורן בבקשה לאישור ההסדר. ההסדר אינו עוסק בנזקי הגוף שנגרמו בפרשת רמדיה, אלא בפיצוי בגין עלות המוצר ועוגמת הנפש. נקבעה פגישה ל-22 בנובמבר עם היועמ"ש בנוגע לאישור ההסדר.

גורן דחה את המשך הדיון בתיק ל-2 בדצמבר. (ת.א 03/2233, 03/2235, 03/2238).