מכחיש השואה אבו מאזן

מחמוד עבאס, הידוע בכינויו אבו מאזן, הוא גם בעל דוקטורט אותו קיבל בשנות ה-80 מאוניברסיטת לומומבה במוסקבה (שאירחה הרבה פוליטיקאים שהיו מקורבים לבריה"מ). הכותרת של עבודתו: "שיתוף הפעולה בין הנאצים לתנועה הציונית". מסקנתו: רק כמה מאות אלפי יהודים נרצחו בשואה, ולא 6 מיליון; התנועה הציונית ניפחה את המספרים כדי להצדיק את גלי העלייה לארץ.

הכחשת השואה, במיוחד הטענה לפיה מספר הקורבנות היה נמוך בהרבה מכפי שנקבע במחקר, נפוצה מאוד בעולם הערבי. הסיבה לכך ברורה: אם מימדי השואה אכן נופחו, אין הצדקה ל"פיצוי" שקיבל העם היהודי בדמותה של מדינת ישראל. יתרה מזו: אם אכן כך הדבר, הרי שהיהודים באמת גזלו את פלשתין מתושביה בטענות שווא, ולכן עליהם להחזירה לבעליה.

אבו מאזן קובע: "הופץ אחרי המלחמה ש-6 מיליון קורבנות יהודים נספו בשואה. הופץ כאילו מלחמת ההשמדה נגעה בעיקר ליהודים. אף אחד לא יכול להוכיח נתון זה ואינו יכול להכחישו באופן גמור לחלוטין. במילים אחרות, מספר הקורבנות היהודים עשוי להיות 6 מיליון ועשוי להיות פחות בהרבה ולרדת מתחת למיליון.

"נראה, כי האינטרסים של התנועה הציונית הוא לנפח את המספרים של אלה שנהרגו במלחמה כדי שההישגים והרווחים יהיו גדולים ככל האפשר, דבר שהוביל לקבוע את המספר בדעת הקהל העולמי, כדי שזאת תחוש יותר נקיפות מצפון ויותר אהדה לציונות. החוקרים דנו במספר 6 מיליון והגיעו למסקנות מדהימות, לפיהן מספר הקורבנות היהודים נמדד במאות אלפים בלבד".

אבו מאזן נשאל על כך לפני שנתיים בידי "מעריב" והשיב: "יש לקרוא את המחקר בצורה מדוקדקת ואם תעשה כן, תגלה את התוצאות האמיתיות של המחקר. אני לא יכול להסביר אותן על רגל אחת. אני לא מתחרט על כתיבת המחקר. בכל אופן, הימים האלו הם לא הזמן לדבר על כך. זה שייך להיסטוריה".