ישראייר שוקלת להפסיק הטיסות לקרית שמונה בשל הפסדים כבדים בקו

חברת התעופה ישראייר מפסידה מאות אלפי שקלים בחודש בפעילותה בטיסות לקרית שמונה, והיא שוקלת להפסיק את טיסותיה לעיר. אבי פישר, מבעלי ישראייר, אישר את הידיעה.

ההפסד נובע, לדברי ישראייר, מעלויות גבוהות במיוחד אותן גובה בעל זיכיון ההפעלה מטעם מינהל התעופה האזרחית, ויקטור חג. השדה בקרית שמונה מוגדר כמינחת, ואינו נמצא באחריות הרשות. חג היה בעבר מבעלי המניות בחברת התעופה סנונית שפשטה את הרגל.

פישר אמר: "בדקנו את כל האפשרויות העומדות בפנינו לפתרון המצב, ולמרות שאנו מחוייבים לציבור נוסעינו, יש להוריד את העלויות הקבועות המשולמות שם. גם אם חלה באחרונה ירידה בתפוסה בטיסותינו, ברור שגם מטוס מלא יפסיד כסף בכל טיסה לקרית שמונה".

מנכ"ל ישראייר, ישראל הראל, מסר ל"גלובס", כי הוצאות הבטחון לכל נחיתה בשדה מסתכמות ב-270 שקל, גבוה מכל שדה אחר בארץ, וכי אגרות הנחיתה לכל מטוס הן כ-400 שקל, לעומת כ-60 שקל בשדה דב.

"פנינו למשרד התחבורה בדרישה להשתתפות בכיסוי העלויות", אמר הראל, "והודענו, כי איננו מסוגלים להמשיך להפעיל את מטוסינו לשדה בעלויות הנוכחיות. בשל כך צימצמנו באחרונה עד למינימום את הטיסות לקרית שמונה, וייתכן שבעתיד נטוס רק לראש פינה".

חג אמר בתגובה, כי הפסדיה של ישראייר אינם נובעים מהעלויות שהוא גובה, אלא מחוסר אמינותה ומניהול כושל של פעילותה בעיר. חג אמר: "העלויות היו ידועות לחברה עוד כשניגשה למיכרז המפעיל לצפון, והן מאושרות ע"י הממשלה.

"ישראייר מסוגלת לבטל טיסה כשהנוסעים ממתינים כאן בטרמינל, אם במקרה קיבלה טיסה רווחית יותר, לקפריסין לדוגמה. בהמשך לפניית ראש עיריית קרית שמונה, חיים ברזילי, הודעתי שאהיה מוכן לתת לה הנחה, אם תחזור לבצע 5 טיסות יומיות לעיר. ישראייר לא הסכימה.

"השקעתי מאות אלפי שקלים בתשתיות בשדה, ואפילו הקמתי עבורה מבנה בשדה בעלות 200 אלף שקל. אני לא גוף מסובסד, ועלי לכסות את עלויות הפעלת הצוותים, ולא את פעילות ישראייר".

ראש מינהל התעופה האזרחית, אבנר ירקוני, מסר, כי אם תודיע ישראייר שהיא מפסיקה לטוס לקרית שמונה, יבדוק המינהל את החלופות לכך. "מאידך", אמר ירקוני, "אי אפשר לדבר על הרחבת ההפרטה, ולהתלונן כאשר נתקלים בשדה שהופרט ושבו ניגבים מחירי שוק חופשי"