ישראסט זכתה במכרז לקישור ישראל לאינטרנט 2 בארה"ב

היקף החוזה: 2.5 מיליון דולר בשנה הראשונה * החיבור: באמצעות קו לווייני

אפי לנדאו

חברת ישראסט, חברה בת של גילת תקשורת המשווקת קווי נל"ן לווייניים לחו"ל, זכתה במכרז משרד המדע ומרכז החישובים הבינאוניברסיטאי (מחב"א) להפעלת קו לווייני בהיקף של 45 מגהביט, שיקשר את ישראל לרשת אינטרנט 2 בארה"ב. קווי זהב זכתה לפני חודשים ספורים במכרז לקישור לרשת אינטרנט 2 באירופה.

החוזה להפעלת החיבור לאינטרנט 2 לארה"ב נחתם אתמול (ב') בלשכת שר המדע סילבן שלום. החוזה נחתם לשנה אחת, בהיקף של 2.5 מיליון דולר, עם אופציה הן להרחבה והן להארכת זמן לשנים נוספות.

אינטרנט 2 היא רשת חלופית לאינטרנט, המשמשת אוניברסיטאות ומכוני מחקר ברחבי העולם. זה למעשה היה הייעוד המקורי של רשת האינטרנט, שהפכה ברובה לרשת עסקית.

יו"ר ישראסט, שלמה תירוש, אמר כי החברה מבצעת השקעות בפרויקט, אולם הוא סירב לפרט את היקפן. לדבריו, מתנהל עתה מו"מ עם רשת הלוויינים הגלובלית אינטלסאט, למציאת פתרון שיאפשר קצבי שידור של כמה מגהביט, שאינם נהוגים עתה בתקשורת לוויינית.

תירוש הוסיף: "אנו מאמינים שהשירותים יתרחבו מעבר למוסדות האקדמיים ומכוני המחקר, גם לחברות היי-טק ולמחלקות המחקר והפיתוח שלהן, הדורשות קצבים גבוהים מאוד".

תירוש אמר, כי ישראל היא בין הראשונות בעולם המבצעת חיבור לווייני לאינטרנט 2. תחילת הפעלת הרשת תהיה ב-1 ביוני, והחיבור לשדרת האינטרנט יבוצע באמצעות תחנת לוויינים בשיקגו. שר המדע, סילבן שלום, אמר כי ההתחברות לארה"ב משלימה את היערכות ישראל לאינטרנט 2. לדבריו, הקישוריות היא ייחודית בעולם ומוזילה את העלויות בכ-%40 ובטווח הארוך ניתן יהיה להוזיל את העלויות עד %90. שלום אמר עוד, כי הפרוייקט יתרום לכלכלת ישראל גם בתחומים אחרים, כאשר בהמשך ישתלבו בו חברות מסחריות