כור - 70 מיליון שקל רווח הון ממכירת סולתם

רווח ההון שירשום קונצרן כור ממכירת אחזקותיו בחברת סולתם יסתכם ב-70 מיליון שקל, לפני מס. כור חתמה אתמול (א') על הסכם למכירת %100 ממניות סולתם לחברת מיקאל, שבשליטת החברה האמריקנית פרימאקס, תמורת 120 מיליון שקל. בהסכם נקבע כי סגירת העסקה תתבצע בתוך 45 יום מחתימת ההסכם, בכפוף שעד אז יתקיימו התנאים המתלים שנקבעו בו.

בנוסף למכירת המניות, הוסכם בין הצדדים גם על מכירת זכויות בידע של כור לסולתם. כמו כן נתנה כור נכסים, חברה בת של כור, לסולתם אופציה לרכישת חלקה של כור נכסים בשותפות המוגבלת שער יקנעם (%50). השותפות עוסקת בייזום וניהול פרויקט פארק התעשיות בצומת יקנעם. במימוש האופציה תשלם סולתם לכור נכסים 6 מיליון דולר, ותקופת האופציה נקבעה ל-14 חודשים. במידה והאופציה לא תמומש על ידי סולתם, תמכור סולתם לכור נכסים את חלקה בשותפות תמורת 5 מיליון דולר.

סולתם היא אחת ההחזקות ההיסטוריות ביותר של כור - היא מוחזקת על ידי הקונצרן משנת 57'. במרבית שנותיה, פעלה סולתם לשוק הצבאי, בייצור כלי נשק ותחמושת. בסוף שנות ה-80 ובתחילת שנות ה-90 פקד את סולתם משבר קשה, וראשי כור כמעט החליטו לסגור את החברה. זכור במיוחד "ליל הכלבים", בו ניסתה חברת אבטחה ששכרה כור לפזר שביתת שבת שקיימו עובדי המפעל. בסופו של דבר הוחלט להעניק לחברה הזדמנות נוספת.

סולתם עברה תוכנית הבראה מקיפה, במסגרתה נכנסה גם לייצור של מוצרים אזרחיים כמו כלי מטבח וכספות. בשנת 94' עברה החברה לרווחיות, ממנה היא נהנית עד היום. בשנת 97' הסתכם הרווח הנקי של סולתם ב-18.5 מיליון שקל. בני גאון, המנכ"ל הקודם של כור, ניסה במשך תקופה למכור את החברה אולם בשלב מסוים הופסקו נסיונות אלה ובהנהלת כור הוחלט להנפיק את החברה בבורסה. למרות שהוגשה טיוטת תשקיף, לא יצאה ההנפקה אל הפועל