קבוצה המורכבת מחברות גמול נדל"ן ואגד הגישו את ההצעה היחידה לרכישת השליטה בנצבא התנחלות

מציעות לשלם, ככל הנראה, כ-550 מיליון שקל, או אף יותר, בעד רכישת החברה, שהיא בעלת 64% מחברת הנדל"ן נצבא, אחת הגדולות בענף

קבוצה המורכבת מחברות גמול נדלן ואגד הגישה היום (ד) אחר הצהרים את ההצעה היחידה לרכישת השליטה בנצבא התנחלות. החברות מציעות לשלם, ככל הנראה, כ-550 מיליון שקל, או אף יותר, בעד רכישת החברה, שהיא בעלת 64% מחברת הנדל"ן נצבא, אחת הגדולות בענף. גמול היא בעלת 60% בהצעה, ואגד בעלת 40%.

ההצעה מורכבת , וקשה לאמוד את שוויה הכספי ללאבדיקה מפורטת. אולם נראה, כי היא גבוהה במידה ניכרת מההצעה הקודמת שהגישו אשתקד חברות גמול, אגד והיזם דוד ערא, שעמדה על כ-400 מיליון שקל. ההצעה הועברה לצוות חיצוני בראשות רואה החשבון דניאל דורון, שמונה על פי המלצת בית המשפט המחוזי בענין זה. הצוות אמור לנתח את ההצעה ולהודיע בסוף השבוע, או בראשית השבוע הבא, אם היא קבילה מבחינה כספית וחשבונאית. לגלובס נודע, כי הסכום שישלמו החברות מורכב משנים תשלום לבעלי המניות של נצבא, חברי אגד וגימלאים, לפי 4,000 שקל למניה, וכן פרעון חובות של כ=210 מילין שקל לבנקים, ובראשם בנק הפועלים. כזכור, ביטלה שופטת בית המשפט המחוזי בת"א, הילה גרסטל, את העיסקה הקודמת, שבה עמדו גמול, אגד וחברה של היזם דוד עזרא לרכוש את נצבא, בשל ניגודי האינטרסים של אגד, שהיא גם בעלים של חברת הנדל"ן נצבא. חברת נצבא התנחלות מקוה להתגבר על בעיהזו על ידי מינוי הצוות החיצוני, שיבדוק את כשירות ההצעה וסבירותה.

קבוצת גמול-אגד-עזרא הגישה לפני יותר משנה את ההצעה הגבוהה ביותר לרכישת נצבא התנחלות, אך זו נפסלה בבית המשפט, שקיבל ערעור של 34 חברי וגימלאי אגד . נצבא הוציאה מכרז מחודש. המועד האחרון להגשת הצעות נדחה 3 פעמים, ככל הנראה משום שלא נמצאו קופצים על החברה. המשבר בענף הנדל"ן בארץ משפיע על שוויה של נצבא ועל הענין שמגלים משקיעים לרכוש את השליטה בה.

נצבא נדל"ן היא בעלת כמיליון מ"ר נכסים מניבים מסוגים שונים מגרשים, מרכזים מסחריים, שותפיות בבניני משרדים , תחנות מרכזיות של אגד עם פוטנציאל לנדל"ן. החברה עומדת ל בנות קניון, בנין משרדים ומלון בטבריה. כן היא עומדת לבנות מאות דירות בכפר סבא, על מגרש התחנה המרכזיעת לשעבר, בשותפות עם יזמים פרטיים. נצבא היא גם בעלת נדל"ן בצרפת, וכן בעלת שליטה בחברות שירותים שונות בארץ.