שרון יפנה לחברי סיעת הליכוד על מנת לקבל את תמיכתם להקמת ממשלת אחדות

(עדכון) צפוי לעשות זאת בתחילת השבוע הבא * ההערכה היא שגם ש"ס תנצל את פרישתה של שינוי לצורך ניהול מו"מ עם שרון לכניסה לקואליציה

תקציב המדינה לא עבר אמש (ד') בכנסת, כאשר 69 חברי כנסת הצביעו נגד ורק 43 חברי כנסת תמכו בתקציב. עפ"י ההערכות ישאף רה"מ להקים קואליציה בשיתוף עם מפלגת העבודה ויהדות התורה, אך קודם עליו לאשר זאת בפני חברי סיעת הליכוד. רה"מ מתכוון לפנות לחברי סיעתו בתחילת השבוע הבא, כשעוד השבוע יחל במסעי שכנוע בקרב שריו הקרובים לגיוס תמיכתם למהלך.

הקואליציה העתידית שמתכנן שרון מהווה בסיס צר שנשען על כ-63-64 ח"כ בלבד. יו"ר סיעת העבודה, שמעון פרס, אמר בנושא לאחר ההצבעה כי במידה ומפלגתו תוזמן למו"מ לגבי כניסתה לקואליציה, היא לא תסרב. הבוקר (ה') עולות ההערכות שגם ש"ס תעשה תהיה מעוניינת להצטרף לקואליציה המתגבשת לאור פרישת מפלגת שינוי.

אמש סיעת שינוי התנגדה להצבעה כצפוי, ומייד לאחר ההצבעה קיבלו שריה את מכתבי הפיטורין מרה"מ. סיעת המפד"ל, שהיתה אמורה לתמוך בממשלה מהאופוזיציה, הצביעה ברגע האחרון נגד למרות שדרישותיה הכספיות בסך 130 מיליון שקל נענו, אולם עד לרגע האחרון לא ניתן היה להסדר שישביע את רצונה לגבי מעמד החינוך הממלכתי דתי ברפורמה לפי דו"ח דברת.

סיעת ש"ס הצטוותה עוד בצהרים (ד') ע"י הרב עובדיה יוסף להתנגד לתקציב, והיא אף הגישה הצעת אי אמון בממשלה בשל התכנית הכלכלית שתעלה לדיון ביום ב' הבא.